Jak podaje WPH, w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu 2016 r., spółka Nocowanie.pl miała 8 mln zł przychodów oraz wynik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem amortyzacją – red.)w wysokości 3,3 mln zł. Nocowanie.pl w szczycie sezonu turystycznego ma ponad 2 mln użytkowników według danych Megapanel PBI/Gemius, korzysta z niego kilkadziesiąt tysięcy punktów noclegowych.
To kolejny zakup Wirtualnej w segmencie powiązanym z turystyką. Wcześniej (w grudniu 2015 r. )WPH kupiła portal wakacje.pl.
- Po finalizacji transakcji w portfolio Grupy WP są obecne dwa komplementarne względem siebie segmenty e-commerce'u turystycznego – nocowanie.pl oraz wakacje.pl.
Co istotne, zaspokajające odmienne potrzeby konsumentów: poszukujących noclegów w Polsce i wyjeżdżających na wycieczki za granicę. Ich integracja pod parasolem Grupy WP pozwoli spółce na dotarcie do szerszej grupy klientów rynku turystycznego, stwarzając także istotny potencjał osiągnięcia synergii sprzedażowych na nowo utworzonych produktach – podała WPH.
Spółka podawała niedawno że wstrzymuje się z wypłatą dywidendy za 2015 rok, bo chce kontynuować swoją strategię akwizycyjną rozpoczętą w ubiegłym roku po wejściu na GPW.