Reklama
Rozwiń

AFP korzysta z otwarcia MPW, żeby przyjrzeć się spożyciu alkoholu Polaków

AFP bierze pod lupę zdanie Polaków na temat wódki i przedstawia dwa antagonistyczne spostrzeżenia – „Czy wódka jest "polskim narodowym napojem", integralną częścią tradycji, tożsamości narodowej i powodem do dumy? Czy jest też ogromnym problemem społecznym, skazą narodową wyśmiewaną aż po zagraniczne przysłowie "pijany jak Polak"?”.

Aktualizacja: 13.07.2018 19:57 Publikacja: 13.07.2018 19:08

AFP korzysta z otwarcia MPW, żeby przyjrzeć się spożyciu alkoholu Polaków

Foto: Adobe Stock

Dokładnie miesiąc po otwarciu Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie, jedyne w swoim rodzaju całkowicie poświęcone cenionemu trunkowi sanktuarium, robi wrażenie w kraju jak i za granicą. Agencja France-Presse (AFP) opublikowała artykuł, który przedstawia w pewnym stopniu paradoksalne podejście Polaków do „narodowego napoju alkoholowego”.

„W sercu warszawskiej dzielnicy (Praga Północ - red.), niegdyś przystani dla włóczęgów, złodziei i pijaków, dawna gorzelnia została przekształcona w muzeum, które celebruje długą tradycję wódki w tym kraju (Polska - red.)” – pisze dziennikarz AFP. Celem powstania muzeum jest też udaremnienie niektórych stereotypów związanych z Polakami i „kształcenie” obywateli.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Patronat Rzeczpospolitej
Gala 50. Nagrody Oskara Kolberga już 9 lipca w Zamku Królewskim w Warszawie
Kultura
Biblioteka Książąt Czartoryskich w Krakowie przejdzie gruntowne zmiany
Kultura
Pod chmurką i na sali. Co będzie można zobaczyć w wakacje w kinach?
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta