Reklama

Projektów ponad tysiąc, głosujesz raz

Od piątku można oddawać głosy na projekty z budżetu obywatelskiego. Wyniki w połowie lipca.

Publikacja: 20.06.2014 09:43

Warszawki budżet partycypacyjny jest na ostatniej prostej. Po konsultacjach przyszedł  czas na wybór pomysłów, które dzielnice będą realizowały w 2015 roku i na które miasto przeznaczyło 26 mln zł.

Wybór  jest trudny. Warszawiacy zgłosili ponad 2,2 tys. projektów, z czego do ostatniego etapu przeszło aż 1390.

Pomysły są różne. Mieszkańcy chcą m.in., by dzielnice organizowały pikniki, zajęcia sportowe, by urządzono place zabaw, siłownie plenerowe czy toalety dla psów.

Teraz najważniejsza rzecz w całym przedsięwzięciu. Głosowanie. – Można to robić przez internet, w urzędzie, a nawet listownie. Punkty do głosowania będą też w bibliotekach – wylicza Jarosław Jóźwiak, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej w ratuszu.

Dodaje, że każdy warszawiak będzie miał tylko jeden głos, ale może wybrać pięć projektów, a na Białołęce, Ochocie i Woli do dziesięciu. – Jeśli ktoś odda głos przez internet, to nie będzie mógł głosować w inny sposób – zastrzega dyr. Jóźwiak. Podkreśla, że gdy ktoś odda więcej niż jeden głos, zostanie wykluczony z wyborów.

Reklama
Reklama

Prawo wyboru przysługuje też osobom nieletnim oraz obcokrajowcom. – W przypadku dzieci zgodę na głosowanie muszą wydać rodzice. Obcokrajowcy muszą się zarejestrować  w dzielnicy – tłumaczy  Jóźwiak.

Na głosy warszawiaków dzielnice czekają do końca czerwca. Ogłoszenie wyników w połowie lipca.

Kultura
Sztuka 2025: Jak powstają hity?
Kultura
Kultura 2025. Wietrzenie ministerialnych i dyrektorskich gabinetów
Kultura
Liberum veto w KPO: jedni nie mają nic, inni dostali 1,4 mln zł za 7 wniosków
Kultura
Pierwsza artystka z niepełnosprawnością intelektualną z Nagrodą Turnera
Kultura
Karnawał wielokulturowości, który zapoczątkował odwilż w Polsce i na świecie
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama