Gry - Diablo 3

Premierę oczekiwanej przez miliony osób gry komputerowej Diablo 3 obchodzono hucznie na całym świecie. Nie zabrakło także imprezy w stolicy Polski

Publikacja: 15.05.2012 14:49

Gry - Diablo 3

Foto: materiały prasowe

Red

W nocy z 14 na 15 maja na całym świecie odbyła się premiera gry

Diablo 3

. Równo o północy sklepy z grami mogły rozpocząć sprzedaż i przygotować się na prawdziwe oblężenie tysięcy graczy, którzy chcieli otrzymać swój egzemplarz jako pierwsi i jeszcze w nocy rozpocząć wirtualną przygodę. Sprzedaży często towarzyszyły imprezy z udziałem twórców i licznymi konkursami. W Polsce największe wydarzenie zostało zorganizowane przez lokalnego wydawcę Diablo 3, firmę CD Projekt, w warszawskich Złotych Tarasach.

Zobacz na Empik.rp.pl

Na placu przed centrum handlowym stanął ogromny podest z motywami graficznymi z Diablo 3 oraz ekranem, na którym były wyświetlane materiały wideo. Parę minut po 21:00 na scenie pojawił się Michał Figurski, popularny prezenter i konferansjer, który zabawiał kilkusetosobową publiczność i rozdawał nagrody. Z każdą godziną przybywało uczestników imprezy - jedną z głównych atrakcji było losowanie osoby, która wygra kolekcjonerską edycję gry, już teraz wartą na rynku aukcyjnym ponad 500 zł. Z kolei ci, którzy nabyli później grę, mogli liczyć na autografy członków zespołu developerskiego Diablo 3, którzy przylecieli specjalnie na warszawską premierę.

Punktualnie o 24:00

Punktualnie o 24:00 impreza zakończyła się, a rozpoczęła się sprzedaż gry w specjalnie przygotowanych przez firmę Empik namiotach oraz ich sklepie. Tu niestety skończyła się prawidłowa organizacja, kilkaset osób intensywnie napierało na punkty sprzedaży. Komentarze niezadowolonych fanów zaczęły szybko pojawiać się na oficjalnej stronie wydarzenia na portalu Facebook. Uczestnicy imprezy narzekali na złą kontrolę nad tłumem, brak odpowiedniego przygotowania barierek, by umożliwić szybkie i uczciwe przemieszczanie się do kasy, kolejkę przy wyjściu czy brak zaplecza medycznego.

W Polsce do tej pory odbyło się niewiele nocnych premier gier urządzonych na tak dużą skalę. Cieszy podejście lokalnych wydawców, którzy przygotowują liczne atrakcje dla graczy, choć wczorajszy wieczór pokazał, że w kwestiach organizacyjnych pozostało jeszcze kilka elementów do poważnego dopracowania.

Legendarne studio

Odpowiedzialne za produkcję gry Diablo 3 jest studio Blizzard, które debiutowało w 1994 roku, a wraz z grą Warcraft: Orcs & Humans rozpoczęło błyskawiczną karierę. Kolejne tytuły sygnowane marką Warcraft, a także gry z serii StarCraft, Diablo i World of Warcraft były nie tylko obsypywane nagrodami, wysokimi notami w recenzjach i umieszczane w rankingach najlepszych gier w historii.

Dzięki platformie do rozgrywki dla wielu graczy Battle.net, gry Blizzarda przede wszystkimi przyciągnęły miliony aktywnych i wiernych graczy. Diablo 2 przez kilka lat okupowało dziesiątkę najlepiej sprzedających się gier w sieci Empik, StarCraft jest od ponad dekady jedną z czołowych gier turniejowych podczas zawodów e-sportowych na całym świecie, a wydane w 2004 roku sieciowe World of Warcraft do dziś cieszy się społecznością ponad 10 milionów płacących abonament użytkowników.

Ogromne oczekiwanie na wielokrotnie przekładaną premierę Diablo 3 daje podstawy do prognozy, że także i ta produkcja powtórzy sukces poprzedników i szybko zgromadzi kilkumilionową społeczność.

W nocy z 14 na 15 maja na całym świecie odbyła się premiera gry

Diablo 3

Pozostało 97% artykułu
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"