Reklama

Pięć prac w finale konkursu „Neon dla Warszawy”

Muzeum Neonów wraz z Mecenasem Muzeum RWE Polska S.A. ogłosili finalistów konkursu na projekt neonu i zapraszają do głosowania na najlepszą pracę

Publikacja: 09.05.2013 14:21

Pięć prac w finale konkursu „Neon dla Warszawy”

Foto: materiały prasowe

Znanych jest już pięć finałowych prac w konkursie Neon dla Warszawy wyłonionych w wyniku obrad jury. Kolejnym etapem konkursu zorganizowanego przez Neon Muzeum i RWE Polska jest otwarte głosowanie prowadzone poprzez aplikację w serwisie Facebook. Internauci mogą oddać swój głos na najlepszy projekt neonu do 15 maja br. pod adresem facebook.com/NeonMuzeum. Laureat konkursu wygra 2 000 PLN, a jego praca zostanie zrealizowana i umiejscowiona w przestrzeni miejskiej Warszawy.

Do konkursu Neon dla Warszawy zgłoszonych zostało ponad 450 prac. Projekty nadsyłane były zarówno przez Warszawiaków, jak i mieszkańców innych części Polski. W finałowej piątce znaleźli się:

1. Designlab: Magdalena Czapiewska, Karol Murlak (projekt „Warszawskie Słoiki")

2. Grupa projektowa LINIAPROSTA Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień (projekt „+48 22")

3. Paulina Karwowska (projekt „Wirujący bączek")

Reklama
Reklama

4. Mariusz Lewczyk (projekt „Miło Cię widzieć")

5. Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań")

Finałowa piątka prac została wyłoniona przez jury konkursowe, w którego skład weszli Ilona Karwińska - dyrektor Muzeum Neonów, przedstawiciel organizatora konkursu Fundacji Neon; Iwona Jarzębska - dyrektor komunikacji i marketingu RWE Polska, mecenasa Muzeum; profesor Paweł Nowak - prorektor d/s artystycznych, naukowych i współpracy zewnętrznej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; Marcin Jasiński - pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. Prog. Rozwoju Kultury; Katarzyna Rzehak - dyrektor kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Michał Borowski - prezes zarządu Tacit Development Sp. z o.o., były naczelny architekt Warszawy oraz Agnieszka Kowalska - dziennikarka „Gazety Wyborczej".

„Nadesłane prace są bardzo ciekawe i zróżnicowane. Uczestnicy konkursu wykazali się olbrzymią kreatywnością, wykorzystując często tradycyjne symbole Warszawy jak PKiN, Syrenka, mosty czy wieżowce. Bawili się też typografią używając słowa Warszawa. Staraliśmy się wybrać projekty nie zawsze oczywiste, które mają szansę stać się nowymi wizytówkami stolicy. Dlatego też zrezygnowaliśmy z wyboru prac, które wykorzystywały już istniejące symbole. - mówi Ilona Karwińska, dyrektor Muzeum.

Nadesłane prace konkursowe będzie można obejrzeć podczas wystawy pokonkursowej, której otwarcie odbędzie się 18 maja br. w Neon Muzeum, podczas Nocy Muzeów.

Znanych jest już pięć finałowych prac w konkursie Neon dla Warszawy wyłonionych w wyniku obrad jury. Kolejnym etapem konkursu zorganizowanego przez Neon Muzeum i RWE Polska jest otwarte głosowanie prowadzone poprzez aplikację w serwisie Facebook. Internauci mogą oddać swój głos na najlepszy projekt neonu do 15 maja br. pod adresem facebook.com/NeonMuzeum. Laureat konkursu wygra 2 000 PLN, a jego praca zostanie zrealizowana i umiejscowiona w przestrzeni miejskiej Warszawy.

Do konkursu Neon dla Warszawy zgłoszonych zostało ponad 450 prac. Projekty nadsyłane były zarówno przez Warszawiaków, jak i mieszkańców innych części Polski. W finałowej piątce znaleźli się:

Reklama
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Reklama
Reklama