Rynek pośrednictwa finansowego jest dość rozdrobniony. Króluje na nim kilka dużych firm, które mają największe udziały, oraz kilka tysięcy małych podmiotów. To w nich właśnie analitycy upatrują największe szanse rozwojowe, ale głównie dzięki szeroko zakrojonej kooperacji z pozostałymi podmiotami. Jest to możliwe przy wzajemnym wsparciu fachową wiedzą, doświadczeniem i narzędziami usprawniającymi pracę.
Dominują mikropośrednicy
Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że w Polsce jest obecnie ok. 5 tys. firm działających w branży pośrednictwa finansowego. Spośród nich aż 86% stanowią małe podmioty zatrudniające nie więcej niż 9 osób . Są one zlokalizowane przede wszystkim w małych miejscowościach, w których brakuje oddziałów banków i innych instytucji finansowych. Ich trwanie i rozwój nie są możliwe bez nieustannego podnoszenia kompetencji kadry. Nie chodzi przy tym wyłącznie o aspekty związane z organizacją i zarządzaniem podmiotami (np. założeniem spółki i budową jej strony internetowej, współpracą z urzędem skarbowym i ZUS, wynajęciem odpowiedniego lokalu), ale też z funkcjonowaniem na rynku. Do tego natomiast niezbędne są szkolenia, narzędzia wspierające i poprawiające jakość pracy oraz aktualne informacje rynkowe. W tym względzie niezwykle istotna może okazać się współpraca w zakresie pośrednictwa finansowego z innymi podmiotami funkcjonującymi na rynku.
Jak mówi Paweł Lejk, Prezes Zarządu Idea Expert S.A.: „Poprzez stworzony niedawno serwis www.partnerzy.ideaexpert.pl dedykowany mikropośrednikom, możemy nie tylko wzmocnić współpracę z obecnymi Partnerami lecz także pozyskać nowych, abyśmy mogli wspólnie rozwijać biznes. Dlatego obok bardzo konkurencyjnego systemu wynagradzania naszych Partnerów oferujemy im również nowoczesne narzędzia niezbędne do pracy i ograniczające koszty ich działalności, które są przydatne zwłaszcza w pierwszych latach funkcjonowania firmy".