Aktualizacja: 10.01.2018 18:37 Publikacja: 10.01.2018 18:37
Foto: www.sxc.hu
Ustawa o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich obowiązuje od 10 stycznia 2017 r. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala rozwiązać konflikt między firmą a klientem bez udziału sądu – poprzez mediacje, koncyliacje i arbitraż, na które muszą zgodzić się obie strony.
Przez pierwszy rok do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ok. 800 zapytań w tej sprawie. Konflikty dotyczyły głównie butów, ubrań, sprzętu RTV i AGD oraz podróży lotniczych. Te ostatnie spory rozstrzyga Stowarzyszenie Praw Pasażera „Przyjazne Latanie", które od kwietnia do grudnia 2017 r. przeprowadziło 10 mediacji. Tymczasem rzecznik praw pasażerów kolei w samym listopadzie prowadził 130 postępowań, a prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – ok. 1400.
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Za brak ważnego biletu parkingowego w przypadku przekroczenia czasu postoju nie można nakładać kar - wynika z wy...
Uchwała Sądu Najwyższego nie dała spodziewanego impulsu do walki o rekompensaty finansowe za wyjazdy na wycieczk...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas