Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, która na co dzień pomaga w pozasądowym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Islandii, codziennie dostaje około pół tysiąca zgłoszeń konsumenckich w związku z pandemią koronawirusa – Covid-19.
Hotele
- Pół roku temu zarezerwowałam nocleg w Hiszpanii. Przez panującą epidemię i zamknięcie granic państwa jestem zmuszona zrezygnować z wyjazdu. Czy mam szansę na zwrot pieniędzy za hotel?
Rezerwacja noclegu przez Booking.com
Nawet jeżeli wykupiliśmy opcję bez możliwości bezpłatnego odwołania rezerwacji, czyli zwykle te tańszą, najczęściej będziemy uprawnieni do zwrotu kosztów w całości lub w części. Booking.com na swojej stronie internetowej wzywa swoich partnerów, a więc obiekty, które za pośrednictwem holenderskiej firmy oferują noclegi do zwracania konsumentom poniesionych do tej pory kosztów, jeżeli ze względu na siłę wyższą (epidemię), nie mogą oni skorzystać z rezerwacji. Sam też w tych wypadkach rezygnuje z pobierania prowizji.