Wydawnictwo ma zapłacić 4,3 mln zł kary. Zarzutów pod jego adresem było sporo. Prezes UOKiK zakwestionowała praktykę Reader's Digest Przegląd nieinformowania konsumentów jednoznacznie i zrozumiale o zamiarze zawarcia umowy.
Wydawnictwo wysyłało listy ze swoją ofertą oraz zapowiedziami loterii, informując jednocześnie o szczególnych przywilejach. Przy czym ilość informacji dotyczących organizowanych przez niego loterii była nieporównywalnie większa od tych o zawarciu umowy sprzedaży. Reader's Digest Przegląd żądał ponadto zapłaty za dostarczone produkty, których konsumenci nie zamawiali, grożąc windykacją należności.
Tymczasem zgodnie z prawem przedsiębiorca nie może żądać pieniędzy za produkt, którego konsument nie zamawiał. Z tych m.in. powodów prezes UOKIK uznała, że konsumenci nie otrzymali rzetelnych informacji, i nakazała zaprzestanie kwestionowanych praktyk.
UOKiK nakazał tej spółce opublikowanie decyzji na swojej stronie internetowej oraz określonego komunikatu w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.