Polski Holding Hotelowy to spółka ze 100-proc. kapitałem państwowym, której celem jest nowoczesne zarządzanie obiektami hotelowymi należącymi do Skarbu Państwa. Rolą PHH jest kształtowanie standardów na polskim rynku hotelarskim. Tak własną działalność opisuje na swojej stronie internetowej.
Wiele obiektów, którymi zarządza spółka, hotelami jednak wcale nie jest. Do interwencji „Rzeczpospolitej" Holding oznaczał je jednak na swojej stronie jako hotele (wszystkie obiekty były przyporządkowane do zakładki „hotele"), a jakość części z nich określano nawet gwiazdkami.
Bezprawne gwiazdki
– Nasz obiekt nie jest skategoryzowany według oficjalnej klasyfikacji zgodnej z ustawą o usługach turystycznych. Niektórzy z naszych partnerów dokonują własnej oceny standardu obiektu, stąd czasem pojawiają się informacje, że standard jest porównywalny z obiektami czterogwiazdkowymi – tłumaczy Ewa Szczepańska z Golden Tulip Międzyzdroje.
– Strona internetowa, na której widnieją cztery gwiazdki, jest zarządzana przez Louvre Hotels Group, z którą mamy podpisaną umowę franczyzową na używanie brandu. Zgłosiliśmy już tę sprawę do właściciela strony – wyjaśnia z kolei Sonia Michejda z Polskiego Holdingu Hotelowego.
Czytaj też: Ruszył portal turystyczny z wykazem legalnych obiektów