Reklama
Rozwiń
Reklama

Oszukany pasażer nie jest bezbronny

Za zgubiony bagaż, opóźniony lub odwołany lot pasażer może domagać się od linii lotniczej rekompensaty. Coraz więcej instytucji pomaga im w dochodzeniu praw.

Aktualizacja: 16.03.2007 10:27 Publikacja: 16.03.2007 00:01

Klienci linii lotniczych mogą szukać pomocy w wielu miejscach, np. u powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów oraz na specjalnej infolinii 0-800-800-008, której patronem medialnym jest "Rzeczpospolita".

-Wciągu ponad czterech miesięcy działania infolinii dyżurujący prawnicy udzielili już ponad 15 tys. porad -mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, które prowadzi infolinię.

Reklamacja bagażu nie jest zwykłą formalnością.

- Trzeba pamiętać, aby na lotnisku wypełnić specjalny formularz i szybko złożyć reklamację do przewoźnika, bo potem nie będzie uwzględniona -ostrzega Aleksandra Olczak z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które pomaga klientom zagranicznych przewoźników. Rekompensata może sięgnąć nawet 1200 euro, ale nie ma co liczyć na zwrot pieniędzy za np. sprzęt elektroniczny. Dlaczego? Olczak zaznacza, że linie w swoich regulaminach z reguły zastrzegają, że nie ponoszą odpowiedzialności za telefony komórkowe, laptopy lub aparaty fotograficzne przewożone z walizkach.

W Komisji Ochrony Prawa Pasażerów działającej przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego możemy poskarżyć się na opóźniony lub odwołany lot oraz odmowę przyjęcia na pokład. Za dwa ostatnie pasażerowi należy się odszkodowanie, nawet jeśli nie poniósł żadnej szkody.

Reklama
Reklama

- Najpierw jednak trzeba złożyć skargę do przewoźnika - zaznacza dyrektor KOPP Katarzyna Bąkiewicz.

Klienci linii lotniczych mogą szukać pomocy w wielu miejscach, np. u powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów oraz na specjalnej infolinii 0-800-800-008, której patronem medialnym jest "Rzeczpospolita".

-Wciągu ponad czterech miesięcy działania infolinii dyżurujący prawnicy udzielili już ponad 15 tys. porad -mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, które prowadzi infolinię.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama