Za złamanie prawa UOKiK nałożył na ten bank 6 mln zł kary.
Postępowanie zostało wszczęte w czerwcu 2011 r. po skargach konsumentów. Okazało się, że umowy kredytowe Getin Noble Banku zawierały nieprecyzyjne postanowienie zobowiązujące kredytobiorcę do informowania banku każdorazowo o istotnych okolicznościach mogących mieć wpływ na jego zdolność kredytową i terminową spłatę kredytu. Według UOKiK jest to praktyka krzywdząca kredytobiorcę. Bank gwarantował sobie swobodę interpretacji, czy wskazane przez konsumenta okoliczności wpływają na jego sytuację majątkową czy nie. Ponadto UOKiK uznał, że bank bezprawnie pomijał w umowie kredytowej informacje o łącznej kwocie wszystkich kosztów, opłat i prowizji, do których zapłaty zobowiązany był konsument.
Takie informacje powinny się znajdować w umowie kredytowej. Z tych powodów prezes UOKiK uznała, że Getin Noble Bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja nie jest prawomocna. Bank odwołał się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zobacz: