Bezpłatną pomoc będzie można uzyskać podczas specjalnego dyżuru 28 maja br. w godz. 10.00–13.00 w centrum konferencyjnym UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1.
Podczas dyżuru reprezentanci Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Komisji Nadzoru Finansowego, Inspekcji Handlowej, Rzecznika Ubezpieczonych i Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielać bezpłatnych porad zarówno w zakresie sporów dotyczących produktów codziennego użytku, jak i usług ubezpieczeniowych i finansowych. Można będzie także uzyskać wsparcie w sporach o charakterze transgranicznych.
Warto zabrać ze sobą wszelkie dokumenty pomocne w ustaleniu szczegółów sprawy (np. korespondencję, pisma reklamacyjne, opinie rzeczoznawców).
Dyżur będzie towarzyszył konferencji poświęconej wdrożeniu do polskiego prawa alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR). W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele przedsiębiorców, organizacji konsumenckich oraz akademicy zajmujący się arbitrażem i mediacją. Będzie ono otwarte dla konsumentów i ich rzeczników, przedsiębiorców, prawników, przedstawicieli instytucji państwowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką ADR.