Kiedy przewoźnik nie może przełożyć terminu lotu

Przewoźnik nie może zmieniać terminu lotu, jeśli nadal sprzedaje na niego bilety. Po interwencji Europejskiego Centrum Konsumenckiego firma uznała reklamację.

Aktualizacja: 19.09.2019 14:18 Publikacja: 19.09.2019 13:23

Kiedy przewoźnik nie może przełożyć terminu lotu

Foto: Adobe Stock

Pasażer zarezerwował za pośrednictwem irlandzkiego przewoźnika lot dla sześciu osób na trasie Warszawa – Mediolan i z powrotem. Wylot miał się odbyć 8 września tego roku. Trzy miesiące przed podróżą klient dostał maila informującego o zmianie terminu lotu z 8 na 7 września.

Zmiana byłaby zrozumiała, gdyby nie to, że na lot 8 września wciąż można było kupić bilety na stronie linii. Klient złożył reklamację, domagając się powrotu do poprzedniego terminu lotu. Powiadomiono go, że zmiana jest niemożliwa, a jeżeli nowy lot pasażerom nie odpowiada, to mogą z niego zrezygnować i dostaną zwrot pieniędzy.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Zawody prawnicze
Stowarzyszenia prawnicze chcą odwołania Adama Bodnara. Wnioskują do prezydenta
Prawo dla Ciebie
Operowana robotem da Vinci zmarła. Prawnicy tłumaczą, czym jest eksperyment medyczny
Prawo karne
Wyłudził od Romario miliony. Oszust z Biłgoraja wrócił do Polski
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku