Reklama
Rozwiń

Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Ponad połowa klientów instytucji finansowych nie rozumie umów, które podpisuje.

Aktualizacja: 08.11.2017 15:04 Publikacja: 08.11.2017 13:51

Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Foto: www.sxc.hu

Pożyczki, kredyty, programy oszczędnościowe, lokaty czy polisolokaty to tylko niektóre z produktów, które są nam oferowane niemal na każdym kroku. Wystarczy, ze przekroczymy próg banku, gdy chcemy wziąć kredyt, a przy okazji wciska się nam dodatkowe produkty, które rzekomo mają pomóc odłożyć pieniądze, pomnożyć je byśmy szybciej spłacili zobowiązanie. Te wszystkie produkty, to klika umów. I jak się okazuje 53 proc. konsumentów nie rozumie ich treści, ale i tak je podpisuje – wynika z badania Domu Badawczego Maison&PartnersTakie, przeprowadzonego podczas V Konferencji Nienieodpowiedzialni . Konsumenci dopiero po jakimś czasie orientują się, że podpisane umowy coraz bardziej im doskwierają. O wcześniejszej spłacie kredytu mogą zapomnieć, gdyż comiesięcznych dodatkowe zobowiązania tylko przynoszą stratę i trudno z nich zrezygnować przed okresem na jaki się je zawarło.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców