Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Ponad połowa klientów instytucji finansowych nie rozumie umów, które podpisuje.

Aktualizacja: 08.11.2017 15:04 Publikacja: 08.11.2017 13:51

Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Foto: www.sxc.hu

Pożyczki, kredyty, programy oszczędnościowe, lokaty czy polisolokaty to tylko niektóre z produktów, które są nam oferowane niemal na każdym kroku. Wystarczy, ze przekroczymy próg banku, gdy chcemy wziąć kredyt, a przy okazji wciska się nam dodatkowe produkty, które rzekomo mają pomóc odłożyć pieniądze, pomnożyć je byśmy szybciej spłacili zobowiązanie. Te wszystkie produkty, to klika umów. I jak się okazuje 53 proc. konsumentów nie rozumie ich treści, ale i tak je podpisuje – wynika z badania Domu Badawczego Maison&PartnersTakie, przeprowadzonego podczas V Konferencji Nienieodpowiedzialni . Konsumenci dopiero po jakimś czasie orientują się, że podpisane umowy coraz bardziej im doskwierają. O wcześniejszej spłacie kredytu mogą zapomnieć, gdyż comiesięcznych dodatkowe zobowiązania tylko przynoszą stratę i trudno z nich zrezygnować przed okresem na jaki się je zawarło.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów