Internet mobilny za 15 zł nie w Play nie stał się hitem

Użytkownicy mobilnego dostępu do sieci, kupując usługi, nie kierują się wyłącznie ceną

Publikacja: 04.05.2011 01:17

Play liderem rynku

Play liderem rynku

Foto: Rzeczpospolita

Najtańsza na rynku oferta mobilnego dostępu do Internetu, którą operator komórkowy Play wprowadził do swojego cennika na początku marca, nie stała się rynkowym hitem i sprzedaje się w śladowych ilościach. – Stanowi ona zaledwie kilka procent naszej sprzedaży – powiedział „Rz" Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Play. – Podstawą naszego przychodu z tego segmentu są oferty za 49 zł, które mają najlepszy stosunek pakietów i szybkości do ceny.

Za mniejszą popularność promowanej w ostatnich tygodniach na rynku oferty odpowiadają głównie mało korzystne parametry najtańszego łącza – szybkość transferu to zaledwie 512 kbps, a limit danych, które można pobrać, wynosi zaledwie 500 megabajtów, i to przy umowie na minimum 18 miesięcy.

– Ta oferta została skonstruowana w taki sposób, że nie miała szansy stać się hitem. Jej jedynym celem była ekspozycja sumy 15 zł w reklamach. Dlatego konkurencja nie odpowiedziała porównywalnymi ofertami – powiedział „Rz" przedstawiciel jednego z największych operatorów komórkowych, który nie chciał oficjalnie komentować oferty konkurencji. Wspomniał jedynie o ofertach internetowych kosztujących nawet mniej niż 10 zł miesięcznie (oferował je np. Orange). – Nigdy nie zyskały dużego znaczenia na rynku – dodał.

Także Play przyznaje, że oferty za 49 zł lepiej trafiają w zapotrzebowanie klientów pod względem oferowanych pakietów (prędkość do 2 Mb/s i pakiet 7 GB danych). – Mimo to najtańsza oferta domyka się finansowo, głównie dzięki małemu limitowi pobieranych danych i relatywnie najwyższemu kosztowi transferu jednego gigabajta – zapewnił Bartosz Dobrzyński.

Operator nie podaje średniego przychodu osiąganego przez firmę z jednego użytkownika usługi internetowej (firma ma ich ponad 700 tys.). Z obliczeń „Rz" jednak wynika, że w przypadku Play wynosi około 45 zł miesięcznie. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, jeszcze przed letnimi wakacjami operator po raz kolejny odświeży cenniki swojej oferty internetowej.

Najtańsza na rynku oferta mobilnego dostępu do Internetu, którą operator komórkowy Play wprowadził do swojego cennika na początku marca, nie stała się rynkowym hitem i sprzedaje się w śladowych ilościach. – Stanowi ona zaledwie kilka procent naszej sprzedaży – powiedział „Rz" Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Play. – Podstawą naszego przychodu z tego segmentu są oferty za 49 zł, które mają najlepszy stosunek pakietów i szybkości do ceny.

Za mniejszą popularność promowanej w ostatnich tygodniach na rynku oferty odpowiadają głównie mało korzystne parametry najtańszego łącza – szybkość transferu to zaledwie 512 kbps, a limit danych, które można pobrać, wynosi zaledwie 500 megabajtów, i to przy umowie na minimum 18 miesięcy.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców