Reklama

Ostatnie dni mBanku w WIG20

Allegro w przyszłym tygodniu zadebiutuje na GPW, co może oznaczać ostatnie dni mBanku w indeksie polskich blue chips.

Publikacja: 09.10.2020 13:04

Ostatnie dni mBanku w WIG20

Foto: Bloomberg

Allegro zadebiutuje na GPW już w poniedziałek, 12 października. Ta największa w historii warszawskiego rynku pierwsza oferta publiczna była warta 10,6 mld zł, kapitalizacja e-commercowego giganta sięga więc 44 mld zł. Firma ma szansę znaleźć się w indeksie WIG20 już trzeciego dnia sesyjnego po debiucie, o ile spełni odpowiednie warunki, w ramach korekty nadzwyczajnej.

Decyzja o takiej zmianie podejmowana jest przez administratora, czyli GPW Benchmark, po weryfikacji spełnienia warunków. - Do publicznej wiadomości podawana ona jest w komunikacie na 2 dni przed przeprowadzeniem korekty. W przypadku Allegro istnieje potencjalnie możliwość, aby spółka weszła do WIG20 w ramach tzw. fast-track. Oznacza to, że Allegro może znaleźć się w indeksie WIG20 trzeciego dnia sesyjnego po debiucie – powiedziała Izabela Olszewska, członek zarządu GPW, podczas czatu dla SII. Taka korekta odbyła się w 2010 r., parę dni po debiucie PZU. Warunkiem korekty nadzwyczajnej WIG20 jest osiągnięcie przez akcje nowej spółki w wolnym obrocie w dniu pierwszego notowania poziomu co najmniej 5 proc. wartości portfela indeksu w tym dniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Kolejny dzień i kolejny rekord WIG-u
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
WIG20 utknął pod szczytem hossy
Giełda
Dzień Edukacji Finansowej na GPW. Jak odnaleźć się w świecie finansów?
Giełda
Byki mają ochotę na jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Giełda
Japonią będą rządzić kobiety. Rekord na giełdzie w Tokio
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama