Według Roberta Bednarskiego, dyrektora Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, dostosowanie uregulowań prawnych do tego, jak szybko rozwija się technologia i jak podążają za nią innowacje, jest bardzo ważne.
– Mamy dużo do zrobienia. Potrzebna jest jeszcze większa współpraca między dużymi firmami technologicznymi a instytucjami nadzorującymi i rządowymi po to, by usprawniać regulacje – mówił Bednarski. Jego zdaniem ta współpraca jest ważna w trzech obszarach: walki z mową nienawiści, zapobiegania wpływaniu na demokratyczne wybory i cyberbezpieczeństwa. Ważne jest też, aby walka z tymi zagrożeniami nie ograniczała wolności słowa.
Bartosz Ciołkowski z Mastercard Europe podkreślał atrakcyjność rynku płatniczego, ale i jego konkurencyjność. – Nasza reakcja sprowadza się do trzech filarów: wzrost, budowanie, zróżnicowanie – opisywał strategię swojej firmy.
Paweł Zegarłowicz z banku City Handlowy podkreślał, że firmy amerykańskie to korporacje globalne, które innowacyjność z tego globalnego poziomu przenoszą do Polski. – Biznes jutra robi się już dziś – mówił.
Dodał, że konieczność słuchania przez legislatorów biznesu z jego branży nie wynika z troski o losy przedsiębiorstw, ale przede wszystkim z troski o klientów. Regulacje nakładane na banki wprost przekładają się na ich bezpieczeństwo.