Za projekt odpowiadają dwie wiceminister: z resortu gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik, a z MSZ Katarzyna Kacperczyk. Dotychczas oba resorty nie współdziałały jeszcze tak intensywnie.
Eksperci i przedsiębiorcy narzekali na brak spójnych działań administracji państwowej ws. promocji Polski za granicą. Dla wielu niezrozumiałe jest np. to, że wydziały promocji handlu i inwestycji podlegają MG, a pracujący nierzadko w tym samym budynku pracownicy ambasad podlegają MSZ.
Współpraca między resortami ma służyć usprawnieniu działań naszych służb pracujących na rzecz przedsiębiorców w obu ministerstwach i na placówkach dyplomatycznych.
"Opracowujemy plan działań, a także kierunków, gdzie będziemy organizować wizyty z udziałem przedsiębiorstw i wydarzenia służące promocji Polski i polskich interesów gospodarczych. Ten plan opracowujemy z ministerstwem gospodarki" - powiedziała PAP wiceszefowa MSZ Katarzyna Kacperczyk.
Plan został już uzgodniony na szczeblu roboczym; wkrótce mają go zaakceptować szefowie obu resortów Radosław Sikorski i Janusz Piechociński. Ogłoszenie jego szczegółów planowane jest na przyszły rok.