iPad2 pobije rekord?

Popyt na nowy tablet Apple’a jest w USA tak duży, że w niektórych sklepach iPadów drugiej generacji zabrakło już pierwszego dnia

Publikacja: 14.03.2011 02:56

499 dol. trzeba było zapłacić za najprostszą wersję iPada2

499 dol. trzeba było zapłacić za najprostszą wersję iPada2

Foto: AFP

Sprzedaż iPada2 ruszyła w piątek. Ci, którzy nie chcieli czekać kilku dni na tablet zamówiony w Internecie, mogli go kupić  w salonach firmowych, w wielkich sieciach ze sprzętem elektronicznym, takich jak Target czy BestBuy, oraz w sklepach operatorów telefonii komórkowej AT&T i Verizon.

Chociaż w mediach zapowiadano, że sprzedaż nowej generacji tabletu z jabłuszkiem  ruszy dopiero o godzinie 17, przed firmowym salonem Apple'a w Pentagon City kolejka stała już kilka godzin wcześniej. – Na szczęście przyszedłem tutaj już o pierwszej po południu. Dzięki temu po rozpoczęciu sprzedaży na iPada czekałem tylko pół godziny – cieszył się Brad Nelson.

Ci, którzy uwierzyli w słowa części analityków prognozujących, że tym razem wielkich kolejek nie będzie, musieli się  ustawić w bardzo długim ogonku. Po godzinie 17. ciągnął się on – wielokrotnie zakręcając – wzdłuż praktycznie całego piętra tej olbrzymiej galerii handlowej. Miłośnicy sprzętu z kalifornijskiego Cupertino czekali jednak cierpliwie. – Jestem szczęśliwa, bo wreszcie będę miała białego iPada – opowiadała Heather, ciesząc się, że będzie jej pasował do białego iPhone'a i  białego MacBooka. Wprowadzenie kolorystycznej alternatywy do czarnego tabletu to jeden z kroków, które zrobili konstruktorzy Apple'a, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom fanów tego gadżetu. Wyposażyli też iPada 2 w dwie kamerki (z przodu i z tyłu) oraz wejście HDMI umożliwiające podłączenie go do telewizora. Jest on też o jedną trzecią cieńszy i o 15 proc. lżejszy od pierwotnej wersji.

– Już pierwszy model był idealny, a iPad2 to dla mnie udoskonalona perfekcja. Nie mogę się doczekać, aż na nim zagram – dodał Brad. Nowy tablet ma  według zapowiedzi szefa Apple'a Steve'a Jobsa lepiej służyć graczom, bo jest wyposażony w procesor, który przetwarza grafikę do dziewięciu razy szybciej niż w pierwszej wersji iPada. Cena tabletu drugiej generacji zaczyna się od 499 dolarów.

W wielu sklepach iPada2 – zwłaszcza w białym kolorze – zabrakło już pierwszego dnia. Także w sobotę z różnych rejonów USA spływały informacje, że tabletu ciągle jest za mało. Analitycy spodziewają się więc, że Apple mógł pobić rekord i sprzedać pierwszego dnia od 400 do 600 tysięcy tabletów. Brian White z Ticonderoga Securities stwierdził nawet, że nie byłby zdziwiony, gdyby sprzedaż weekendowa iPada2 przekroczyła milion egzemplarzy.

iPad pierwszej generacji przez pierwsze 24 godziny od premiery rozszedł się w 300 tysiącach sztuk. Wstępne dane Apple ma ogłosić już w poniedziałek. 25 marca iPad2 ma  trafić do sprzedaży w Polsce.

 

Sprzedaż iPada2 ruszyła w piątek. Ci, którzy nie chcieli czekać kilku dni na tablet zamówiony w Internecie, mogli go kupić  w salonach firmowych, w wielkich sieciach ze sprzętem elektronicznym, takich jak Target czy BestBuy, oraz w sklepach operatorów telefonii komórkowej AT&T i Verizon.

Chociaż w mediach zapowiadano, że sprzedaż nowej generacji tabletu z jabłuszkiem  ruszy dopiero o godzinie 17, przed firmowym salonem Apple'a w Pentagon City kolejka stała już kilka godzin wcześniej. – Na szczęście przyszedłem tutaj już o pierwszej po południu. Dzięki temu po rozpoczęciu sprzedaży na iPada czekałem tylko pół godziny – cieszył się Brad Nelson.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje