Reklama

Nowe logo Warty w październiku?

W przyszłym miesiącu firma zaprezentuje nowy znak graficzny – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 04.09.2012 00:45

– Wszystko jest już dopięte na ostatni guzik. Nowy znak będzie podkreślał nowoczesność firmy – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.

Zmiana wynika z przejęcia ubezpieczyciela przez grupę Talanx i Meiji Yasuda. Dotychczasowy znak firmowy spółki bezpośrednio nawiązywał do logo poprzedniego właściciela, belgijskiej grupy KBC. Oficjalna zmiana właściciela nastąpiła w lipcu tego roku.

Warta podała wczoraj wyniki półroczne. Przypis brutto w spółce majątkowej wzrósł o 12 proc., do 1,3 mld zł. Największy wpływ na zwiększenie przypisu składki w ubezpieczeniach majątkowych miała sprzedaż polis komunikacyjnych (wzrost o 118,6 proc.) oraz morskich i lotniczych (wzrost o 114,5 proc.).

– To już szósty z kolei kwartał, w którym notujemy dwucyfrowy wzrost – mówi prezes Parkot. Udział spółki w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych wyniósł na koniec I kw. 9,9 proc., dwa lata wcześniej było to 8,2 proc.

Zarządzający Wartą mówią o widocznym na rynku spadku sprzedaży. – Nie chcemy na razie wyrokować, jaki jest tego powód. Mój optymizm odnośnie do rozwoju rynku nie jest jednak duży. Będzie on dalej rósł, ale wolniej niż w minionych kwartałach – prognozuje Jarosław Parkot.

Reklama
Reklama

2,5 mld zł składki zebrała w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku grupa Warta

Zysk netto majątkowej części Warty wyniósł po półroczu 243 mln zł i był o 232 proc. wyższy niż przed rokiem. – Duży wpływ na wynik miały zdarzenia jednorazowe: sprzedaż udziałów w PTE oraz TFI. Nawet jednak bez tego wynik byłby trzycyfrowy – mówi Witold Walkowiak, członek zarządu Warty ds. finansowych. Wynik techniczny wzrósł o 141 proc., do 108 mln zł.

W spółce życiowej sprzedaż nieco spadła (o 4 proc.) i wyniosła 1,2 mld zł. To efekt wycofywania się Warty z polisolokat. Zysk był o 10 proc. niższy niż rok wcześniej i wyniósł 13,5 mln zł.

– Wszystko jest już dopięte na ostatni guzik. Nowy znak będzie podkreślał nowoczesność firmy – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.

Zmiana wynika z przejęcia ubezpieczyciela przez grupę Talanx i Meiji Yasuda. Dotychczasowy znak firmowy spółki bezpośrednio nawiązywał do logo poprzedniego właściciela, belgijskiej grupy KBC. Oficjalna zmiana właściciela nastąpiła w lipcu tego roku.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Finanse
Bruksela zablokowała najważniejszy fundusz Putina. Kieruje nim były obywatel Ukrainy
Finanse
Członek Fed wzywa do obniżki stóp. Media typują go na następcę Jerome’a Powella
Finanse
Donald Trump twierdzi, że nie planuje zwolnić szefa Fed, Jerome’a Powella
Finanse
Srebro najdroższe od 14 lat. Powodów jest kilka
Finanse
Kulawa moralność finansowa Polaków. Ponad 2/5 z nas akceptuje oszustwa
Reklama
Reklama