- Nasz biznes w Europie rozwija się naprawdę dobrze – zapewniła w udzielonym w Dubaju wywiadzie Ann Cairns, szefowa międzynarodowych rynków w amerykańskiej firmioe MasterCard. Dodała, że widać, aby dług publiczny wpływał negatywnie na poziom zaufanie konsumentów w krajach europejskich.
Wśród państw Starego Kontynentu z dobrymi wynikami MasterCard wymienia Holandię i Niemcy. Wskazuje także na Europę Wschodnią. Ann Cairns tłumaczy, że europejscy konsumenci coraz częściej korzystają z kart kredytowych i debetowych.
W ubiegłym roku wartość transakcji obsłużonych przez MasterCards w Europie urosła o 9,3 proc., do 1,1 biliona dol.
Cairns zapowiedziała, że w tym roku przychody netto firmy mogą zwiększyć się 11-14 proc. Nie zdradziła, jakich szczegółowych wyników firma spodziewa się w tym roku w Europie.
MasterCard widzi dla siebie szanse w mającym sięgnąć w tym roku 5-6 proc. wzrośnie wydatków konsumenckich na świecie. Duże możliwości rozwoju mają według niej także płatności elektroniczne. Nadal przypada na nie zaledwie 15 proc. wszystkich transakcji.