Już co trzeci użytkownik smartfonu szuka atrakcyjnych ofert przy pomocy aplikacji do porównywania cen, a 52 proc. konsumentów korzystających z Internetu i sieci komórkowych. zainstalowało w swoim telefonie przynajmniej jedną wyszukująca promocje czy cenowe okazje - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Tradedoubler Insight Unit.

Wśród osób, które wzięły udział w badaniu największą popularnością cieszą się aplikacje do porównywania cen, które wskazało 32 proc. respondentów). Na dalszych miejscach uplasowały się kupony/kody promocyjne, które wymienia niemal co czwarty ankietowany. Programy lojalnościowe i nagrody wymienia 22 proc., oferty dnia/zakupy grupowe co piaty, a strony cashback 19 proc. ankietowanych.

- Popularne marki tracą pozycję nawet w tradycyjnych sklepach, gdyż zbyt duży nacisk położono na lojalność wobec marki, nie przywiązując dostatecznej wagi do ceny, wartości i różnorodności kanałów dystrybucji, w tym aplikacji mobilnych, których oczekują i domagają się konsumenci - twierdzi Łukasz Szymula, dyrektor regionalny Tradedoubler.

Jak dodaje polowanie na okazje to sport, w którym telefony komórkowe odgrywają coraz większą rolę. Jeśli zatem firma nie jest w stanie zorganizować na czas skutecznej kampanii skierowanej do kupujących, którzy mają zainstalowaną w telefonie przynajmniej jedną aplikację Performance Marketing i są gotowi do podjęcia decyzji o zakupie produktu, to straci ona przychody. Spośród kupujących, którzy korzystają z telefonu komórkowego w sklepie, aż 55 proc. respondentów kupiło produkt w konkurencyjnej firmie po sprawdzeniu za pomocą telefonu, że można tam nabyć ten sam produkt za niższą cenę.

Ponadto kupony rabatowe i kody promocyjne otrzymywane za pośrednictwem telefonu komórkowego stały się skutecznym narzędziem w polowaniu na okazje - aż 51 proc. respondentów aktywnie poszukuje kuponów za pomocą swoich telefonów, a 44 proc. regularnie wykorzystuje kupony otrzymywane tą drogą. Ponieważ kupony można wykorzystać zarówno w sklepie, jak i on-line, przedsiębiorstwa handlu detalicznego powinny wykorzystać tę szansę, aby przyciągnąć kupujących do swoich salonów.