Typowy użytkownik telefonii internetowej  w Polsce to osoba w wieku 31-50 lat, mieszkająca w dużym mieście. Jest pracownikiem umysłowym, o usłudze dowiedział się od znajomych, a do korzystania z usługi skusiły go niskie ceny i pozytywne opinie innych użytkowników – takie wyniki przynosi badanie wśród użytkowników FreecoNet, najwiekszej w Polsce firmy oferujacej uslugi VoIP. Ma ona około 100 tys. użytkowników, co przekłada się na  około 40 proc. udziału w krajowym rynku telefonii internetowej.

Z badań wynika, że najczęściej z usług telekomunikacyjnych za pośrednictwem internetu korzystają osoby w wieku 41-50 lat (20,54 proc.), a także 31-35 lat (19,62 proc.). Jednak aż co siódmy użytkownik FreecoNet to osoba w wieku 51-60 lat (15,25 proc.). Ponadto najliczniejszą grupą zawodową korzystającą z telefonii internetowej, są pracownicy umysłowi (54,55 proc.).

Najwięcej użytkowników (28,17 proc.) FreecoNet ma w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców głównie na terenie województwa śląskiego (17,16 proc.), mazowieckiego (13,11 proc.), małopolskiego (9,84 proc.) i dolnośląskiego (8,67 proc.). Klienci z tych regionów stanowią prawie połowę wszystkich użytkowników FreecoNet.

Klienci indywidualni wykorzystują platformę głównie do połączeń krajowych (82,23 proc.) oraz zagranicznych (54,87 proc.). Ponad 2/3 użytkowników dzwoni za pośrednictwem bramki VoIP (68,19 proc.), natomiast 1/4 (24,41 proc.) przy pomocy telefonu VoIP.