Brytyjski tygodnik „The Economist" opublikował najnowszą edycję tzw. indeksu Big Maca. Porównując cenę kanapki, sprzedawanej przez sieć McDonald's, pokazuje on, jak zmienia się siła nabywcza walut poszczególnych krajów.
Przy aktualnym kursie blisko 3,10 zł za dolara Big Mac kosztuje w Polsce 2,94 dol. (9,10 zł). To znaczy, że jest o 32,6 proc. tańszy niż ta sama kanapka w Stanach Zjednoczonych. Big Mac jest jeszcze tańszy tylko w siedmiu innych krajach na świecie, m.in. w Rosji, Chinach i RPA. Najdroższe hamburgery mają natomiast Szwedzi i Szwajcarzy.
Jeszcze w 2011 r. Big Mac w Polsce kosztował ponad 3 dolary wobec 4,07 dol. w USA. Wzrost tej różnicy w ciągu roku pokazuje, że złoty na rynku jest przez inwestorów wyceniany za nisko i ma sporą przestrzeń do umocnienia.