Nie da się jednak ukryć, że takie wyniki to w głównej mierze zasługa pojazdów z kratką i możliwości odliczania VAT-u od ich zakupu. Wartość leasingu pojazdów w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosła 641,4 mln złotych. W kategorii pojazdów osobowych i do 3,5 tony Raiffeisen-Leasing wyleasingował ponad 5000 aut za kwotę ponad 500 mln zł netto. - Imponujące wzrosty widoczne w całej branży zaowocowały w Raiffeisen-Leasing rekordowym kwartałem w historii firmy - twierdzi Andrzej Krzemiński, prezes Raiffeisen-Leasing Polska. - Wiemy jednak, że obraz prosperującego rynku leasingowego w Polsce jest trochę „podmalowany" przez przejściową zmianę przepisów dotyczącą możliwości odliczenia podatku VAT od pojazdów z homologacją ciężarową. Wiele firm najzwyczajniej w świecie przyspieszyło decyzje inwestycyjne, żeby zmieścić się w „okienku" fiskalnym.
Cały rok 2013 branża leasingowa zamknęła transakcjami o wartości ponad 35 miliardów zł – co oznacza wzrost o 13 proc. w stosunku do 2012 roku. Perspektywy na bieżący rok, jak widać po wynikach za pierwszy kwartał, wyglądają jeszcze lepiej. - Chcemy bardziej zdywersyfikować nasz biznes. Po pierwsze dlatego, żeby nie uzależniać naszych wyników finansowych od „legislacyjnych okazji" – choć takie zamierzamy oczywiście wykorzystywać, budując nasz udział w rynku – zapowiada Krzemiński. - Po drugie – widzimy wyraźnie obszary dużo bardziej dynamicznie rozwijające się niż mediana rynkowa. To np. rynek agro (już teraz firmy leasingowe są głównym partnerem inwestycyjnym dla rolników), sektor nieruchomości, sprzętu medycznego czy IT.