Tak wynika z najnowszego międzynarodowego sondażu, który wśród 25 tysięcy internautów z 21 państw przeprowadził The Network, czyli sojusz serwisów rekrutacyjnych z ponad 70 krajów. W Polsce należy do niego czołowy portal tej branży, pracuj.pl. Według sondażu większość firm traktuje innowacyjne pomysły jako część obowiązków pracownika i nie widzi powodu, by za nie nagradzać. Tak twierdzi 63 proc. wszystkich uczestników ankiety. W Polsce ich udział jest nawet nieco wyższy (64 proc). Za to nieco częściej w porównaniu ze światową średnią polskie firmy nagradzają najbardziej pomysłowych pracowników i najlepsze rozwiązania. O takich nagrodach wspomniało 23 proc. użytkowników pracuj.pl i 21 proc. wszystkich ankietowanych.

Wśród wszystkich 21 krajów objętych badaniami najlepiej innowacyjnych pracowników traktują firmy w Rosji – tam prawie 40 proc. uczestników badania twierdzi, że pracodawcy nagradzają innowacyjne pomysły. Te ostatnie najmniej się opłacają w republikach bałtyckich i w Finlandii, gdzie tylko 5 – 9 proc. badanych pracowników przyznało, że może liczyć na nagrody za pomysłowość w swej firmie.