Reklama

Nawet jeśli nie wiedzą, wspierają ideę

Alina Pękalska założycielka klubokawiarni Kępa Café w Warszawie

Publikacja: 21.08.2009 01:19

Alina Pękalska organizuje wykłady o sprawiedliwym handlu

Alina Pękalska organizuje wykłady o sprawiedliwym handlu

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

[b]RZ: Dlaczego zdecydowaliście się na podawanie kawy z certyfikatem Fairtrade?[/b]

Alina Pękalska: Zabrzmi to pewnie idealistycznie, ale wybraliśmy te produkty, aby działać i zarabiać w zgodzie z naszymi przekonaniami. Chcieliśmy pomóc w rozpropagowaniu idei sprawiedliwego handlu w Polsce. Pokazujemy, że na takich produktach, nieco droższych od standardowych, można oprzeć działalność gospodarczą, której założeniem jest przecież zysk.

[b]Wasi klienci wiedzą, że piją kawę ze sprawiedliwych plantacji?[/b]

Nie wszyscy, ale staramy się informować o tym naszych gości bez zbytniego narzucania się. Mamy grupę stałych klientów, którzy przychodzą dlatego, że parzymy wyłącznie dobrą kawę Fairtrade – świeżą, aromatyczną, niezwietrzałą. Nie podajemy innej, więc także klienci, którzy nie wiedzą lub nie chcą wiedzieć, czym jest Fairtrade, i tak wspierają tę ideę.

[b]Czy pani zdaniem w Polsce będzie powstawać więcej miejsc oferujących fairtrade’ową kawę i herbatę?[/b]

Reklama
Reklama

Z pewnością, choć idea fair trade dopiero u nas raczkuje. Coraz więcej osób wybiera produkty naturalne, a produkty Fairtrade często mają również certyfikat BIO. Mimo że są droższe, prawdopodobnie będą się cieszyć coraz większym powodzeniem. Będziemy doceniać nie ilość, ale jakość, także tę niewymierną. Ten proces zawsze jednak będzie dotyczyć jedynie zamożniejszej części społeczeństwa.

[i]—rozmawiała Małgorzata Minta[/i]

[b]RZ: Dlaczego zdecydowaliście się na podawanie kawy z certyfikatem Fairtrade?[/b]

Alina Pękalska: Zabrzmi to pewnie idealistycznie, ale wybraliśmy te produkty, aby działać i zarabiać w zgodzie z naszymi przekonaniami. Chcieliśmy pomóc w rozpropagowaniu idei sprawiedliwego handlu w Polsce. Pokazujemy, że na takich produktach, nieco droższych od standardowych, można oprzeć działalność gospodarczą, której założeniem jest przecież zysk.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama