Twitter zagrożeniem dla brytyjskich firm?

Firmy, które dbają o bezpieczeństwo informacji, powinny zabronić pracownikom korzystania z Twittera i podobnych serwisów w czasie pracy

Publikacja: 26.10.2009 17:28

Takie wnioski płyną z raportu przygotowanego na zlecenie świadczącej usługi IT firmy Morse.

Wyniki badania wskazują, że serwisy społecznościowe nie tylko obniżają produktywność pracowników, ale pośrednio mogą negatywnie oddziaływać na wizerunek marki i potęgować zagrożenia bezpieczeństwa.

Jedna trzecia z blisko 1,5 tys. uczestników badania przyznała, że spotkała się z wrażliwymi informacjami korzystając z Twittera i podobnych portali. Jednak aż 84 proc. z nich nie widzi w tym nic złego twierdząc, że to, co umieszczają w sieci powinno być ich prywatną sprawą.

[srodtytul] Blisko 1,4 mld funtów strat[/srodtytul]

- Popularność serwisów takich, jak Twitter i Facebook w ostatnich latach wyraźnie wzrosła. Rośnie więc też pokusa, by odwiedzać te witryny w godzinach pracy – mówi Philip Wicks z Morse.

Jak wykazało badanie, ponad połowa brytyjskich pracowników biurowych korzysta z serwisów społecznościowych na własny użytek. Poświęcają oni na to średnio 40 minut tygodniowo. Kosztuje to ich pracodawców łącznie blisko 1,4 mld funtów rocznie.

Takie wnioski płyną z raportu przygotowanego na zlecenie świadczącej usługi IT firmy Morse.

Wyniki badania wskazują, że serwisy społecznościowe nie tylko obniżają produktywność pracowników, ale pośrednio mogą negatywnie oddziaływać na wizerunek marki i potęgować zagrożenia bezpieczeństwa.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem