[b] [link=http://grafik.rp.pl/grafika2/413084] Ranking marek produktów żywnościowych[/link][/b]
– Pudliszki są znane prawie każdej polskiej pani domu, ponieważ od 90 lat są synonimem najwyższej jakości produktów spożywczych – szczycą się w Heinz Polska. Od 12 lat amerykański gigant jest właścicielem tej marki. Szczycą się nie bez powodu, bo właśnie jakość Pudliszek zyskała najwięcej punktów w naszym rankingu.
Wraz z wysoką świadomością marki, jej prestiżem, siłą i postrzeganą wartością pozwoliło to Pudliszkom na awans z pozycji wicelidera na pierwsze miejsce w tegorocznym zestawieniu najmocniejszych marek spożywczych Mariusz Wójcicki, dyrektor marketingu Heinz Polska, wyjaśnia, że teraz kluczowymi dla Pudliszek są rynki sosów i dań gotowych. W segmencie sosów podawanych na gorąco zajmują pozycję wicelidera pod względem wartości sprzedaży. Natomiast na rynku dań gotowych marka należąca do Heinza jest liderem (także pod względem wartości sprzedaży). Jej udziały wynoszą w nim ok. 30 proc.
W ostatnich miesiącach sprzedaż dań gotowych nie rosła w Polsce tak szybko jak w poprzednich dwóch, trzech latach. Jednak zdaniem producentów wyhamowanie jest przejściowe, ponieważ rynkowi daleko jeszcze do nasycenia.
W pierwszej dwudziestce najmocniejszych marek żywnościowych są jeszcze dwie także dobrze znane na rynku dań gotowych Łowicz i Kotlin. Obie należą do firmy Agros Nova, jednego z największych konkurentów Pudliszek. Zarówno Kotlin, jak i Łowicz mają także mocną pozycję na rynku przetworów pomidorowych, o który walczą Pudliszki. Właściciel tej marki podkreśla, że na razie żadna inna w Polsce nie przynosi tak wysokich przychodów w segmencie keczupów i koncentratów.