KOMENTARZ: Albo sprzedadzą Wirtualną, albo jej nie sprzedadzą

Publikacja: 15.07.2011 10:17

Wojciech Jabczyński, rzecznik Telekomunikacji Polskiej, zdecydowanie zaprzeczył, jakoby jego spółka rozpoczęła sprzedaż portalu Wirtualna Polska. Mnie to dementi jakoś nie do końca przekonuje. Tym bardziej, że nie widziałem jeszcze grupy kapitałowej, która by przyznała się do chęci sprzedaży przed rozesłaniem oficjalnych dokumentów intencyjnych.

Po co Telekomunikacji Polskiej Wirtualna Polska, i czy aby nie zechce sprzedać portalu wszyscy zastanawiają się od chwili, kiedy narodowy operator musiał wykupić resztę udziałów WP od zdeterminowanych akcjonariuszy mniejszościowych w 2005 r. Do dziś TP nie sprzedała.

Trudno jednak było zauważyć, aby WP wchodziła w rolę „portalu telekomunikacyjnego", o jakim mówiła TP (i nie tylko ona, czy ktoś pamięta jeszcze spółkę E-connections założoną przez portal Arena.pl i Tel-Energo?) Trudno było w ogóle zauważyć silniejsze związki operacyjne portalu i operatora. Poza nieudanym projektem WPmobi i dedykowanymi serwisami Neostrady w strukturach portalu. To niewiele.

Maciej Witucki podkreślał jednak zawsze, że WP ma swoje miejsce w grupie TP. Wszak sama grupa France Telecom chciała inwestować w media. Operowała portalem Wanadoo, którego nazwę zmieniono potem na Orange. Nie raz, nie dwa mówiło się, że taki los pisany jest również WP. Najlepiej przy okazji rebrandingu Telekomunikacji Polskiej na Orange.

Uwaga jednak! Nie tak dawno temu France Telecom zmieniło profil serwisu Orange.fr. To już nie portal horyzontalny z ofertową zakładką. To na powrót serwis operatora telekomunikacyjnego. Inaczej jest z Orange.pl, które właśnie w ubiegłym roku przyjęło formę serwisu informacyjnego (na marginesie: konkurując w jakimś stopniu z WP). Grupa TP realizuje dzisiaj taktykę, którą jej właściciel już zarzucił (dla ścisłości trzeba dodać, że np. także Orange.co.uk wciąż jest serwisem informacyjnym). Czy to odwrót grupy FT od mediów?

Nie spodziewałbym się całkiem tępej „urawniłowki" działań w grupie FT. Nie wiem dokładnie, jaką popularnością cieszyło się Orange.fr we Francji. Wiem dokładnie, że WP jest jednym z najpopularniejszych portali w Polsce. Jak utrzymuje TP – w całkiem dobrej kondycji finansowej. Obok innych profitów operator z pewnością może policzyć, ile oszczędza realizując część promocji we własnym, wysokozasięgowym portalu.

Na dwoje babka wróżyła. TP Emitel także jest rentowny, i także komplementarny z grupą TP. A jednak został sprzedany. Dlatego nie przejmowałbym się oficjalnymi dementi w sprawie WP. Z ogromną ciekawością będę się przyglądał decyzjom zarządu TP w sprawie Wirtualnej Polski.

Wojciech Jabczyński, rzecznik Telekomunikacji Polskiej, zdecydowanie zaprzeczył, jakoby jego spółka rozpoczęła sprzedaż portalu Wirtualna Polska. Mnie to dementi jakoś nie do końca przekonuje. Tym bardziej, że nie widziałem jeszcze grupy kapitałowej, która by przyznała się do chęci sprzedaży przed rozesłaniem oficjalnych dokumentów intencyjnych.

Po co Telekomunikacji Polskiej Wirtualna Polska, i czy aby nie zechce sprzedać portalu wszyscy zastanawiają się od chwili, kiedy narodowy operator musiał wykupić resztę udziałów WP od zdeterminowanych akcjonariuszy mniejszościowych w 2005 r. Do dziś TP nie sprzedała.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy