Jako najbardziej wartościowe kategorie pomocy badani oceniają assistance samochodowe, aż 62 proc. umieściło je w gronie trzech najważniejszych, wynika z badań Mondial Assistance. Na dalszych miejscach wśród najbardziej cenionych jest assistance medyczne (52 proc.), turystyczne/podróżne (31 proc.) oraz domowe (28 proc.). Największe wzrosty znaczenia poszczególnych typów w stosunku do ubiegłego roku zanotowano w przypadku assistance medycznego i domowego. – Assistance medyczne coraz częściej staje się odpowiedzią na problemy starzejącego się społeczeństwa. Szczególnie w sytuacji, kiedy o naszej służbie zdrowia nie można powiedzieć, że nadąża za zmianami cywilizacyjnymi. W takich uwarunkowaniach medyczne assistance jest wybierane jako tańsza od ubezpieczeń medycznych i dostępniejsza od budżetowej służby zdrowia alternatywa – ocenia Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Minione lato stojące pod hasłem bankructw biur podróży nie pozostało bez wpływu na postrzeganie assistance turystycznego. Najwięcej osób, w stosunku do badania sprzed roku, właśnie ubezpieczenia turystyczne uznało za te, do których dołączanie assistance jest najwłaściwsze, w sumie uważa tak 76 proc. pytanych (wzrost o 4 proc.). Na pierwszym miejscu są niezmiennie ubezpieczenia komunikacyjne (80 proc. badanych ocenia je jako najbardziej oczywiste w pakiecie z assistance). Na dalszych miejscach są ubezpieczenia zdrowotne 71 proc. oraz domu i mieszkania 67 proc.