Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Polacy lubią piwo, ale jego sprzedaż już u nas nie rośnie. Browary nie oczekują znacznego ożywienia.

Aktualizacja: 30.03.2015 14:03 Publikacja: 30.03.2015 12:25

Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Foto: Bloomberg

- Nie należy spodziewać się wzrostu organicznego kategorii piwa w Polsce, m.in. z powodu zmian demograficznych związanych z tym, że polskie społeczeństwo się starzeje – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Związku Browary Polskie (ZBP) oraz szef Carlsberg Polska.

Co więcej po latach szybkiego rozwoju, polski rynek piwa stał się jednym z największych w Europie. Ze spożycie 96 litrów na osobę jesteśmy już w ścisłej czołówce Starego Konsumentów. Piwo jest dziś także największą kategorią produktów spożywczych kupowanych w Polsce.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień