Reklama
Rozwiń
Reklama

Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Polacy lubią piwo, ale jego sprzedaż już u nas nie rośnie. Browary nie oczekują znacznego ożywienia.

Aktualizacja: 30.03.2015 14:03 Publikacja: 30.03.2015 12:25

Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Polski rynek piwa już raczej nie urośnie

Foto: Bloomberg

- Nie należy spodziewać się wzrostu organicznego kategorii piwa w Polsce, m.in. z powodu zmian demograficznych związanych z tym, że polskie społeczeństwo się starzeje – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Związku Browary Polskie (ZBP) oraz szef Carlsberg Polska.

Co więcej po latach szybkiego rozwoju, polski rynek piwa stał się jednym z największych w Europie. Ze spożycie 96 litrów na osobę jesteśmy już w ścisłej czołówce Starego Konsumentów. Piwo jest dziś także największą kategorią produktów spożywczych kupowanych w Polsce.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama