- Nie należy spodziewać się wzrostu organicznego kategorii piwa w Polsce, m.in. z powodu zmian demograficznych związanych z tym, że polskie społeczeństwo się starzeje – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Związku Browary Polskie (ZBP) oraz szef Carlsberg Polska.
Co więcej po latach szybkiego rozwoju, polski rynek piwa stał się jednym z największych w Europie. Ze spożycie 96 litrów na osobę jesteśmy już w ścisłej czołówce Starego Konsumentów. Piwo jest dziś także największą kategorią produktów spożywczych kupowanych w Polsce.
W 2014 r. wielkość sprzedaży detalicznej piwa (bez gastronomii i sklepów typu cash&Carry) zwiększyła się, ale o zaledwie 0,8 proc., do 29 mln hl – podaje firma badawcza Nielsen. W tym czasie nasze wydatki na produkty browarów skurczyły się o 0,6 proc., do blisko 15 mld zł.
ZBP spodziewa się, że w tym roku będzie podobnie.
- Szansą na ożywienie dla branży będą innowacje. Dzięki nim będzie możliwe utrzymanie dotychczasowego poziomu sprzedaży – uważa Tomasz Bławat.