Reklama
Rozwiń
Reklama

W środku stawki

Skarbiec Depozytowy to fundusz, który w założeniach ma zarabiać podczas dobrej koniunktury na rynku obligacji skarbowych, a jednocześnie chronić kapitał podczas bessy.

Publikacja: 29.04.2015 22:00

Fundusz Skarbiec Depozytowy dostał od firmy Analizy Online ocenę ratingową na poziomie trzech gwiazd

Fundusz Skarbiec Depozytowy dostał od firmy Analizy Online ocenę ratingową na poziomie trzech gwiazdek.

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

W tym drugim przypadku zarządzający może zwiększyć udział obligacji korporacyjnych w portfelu nawet do 40 proc., amortyzując tym samym spadki na rynku obligacji skarbowych. Taka koncepcja z punktu widzenia klienta wygląda bardzo atrakcyjnie, ale w pewnym sensie skazuje fundusz na przeciętne wyniki, co zresztą potwierdzają historyczne stopy zwrotu. W ostatnich trzech latach wyniki funduszu były zwykle zbliżone do przeciętnych w grupie. Jednocześnie zadaniem funduszu jest oferowanie stopy zwrotu przewyższającej oprocentowanie lokat bankowych przy niewiele wyższym ryzyku. I z tego zadania fundusz wywiązuje się dobrze. Jeżeli inwestorowi to wystarczy (300 mln zł aktywów świadczy o tym, że grupa takich inwestorów jest całkiem duża), to Skarbiec Depozytowy jest dobrym rozwiązaniem. Skarbiec TFI oprócz Skarbca Depozytowego ma w ofercie także Skarbiec Kasa Pieniężny oraz Skarbiec Obligacja Instrumentów Dłużnych. Są one sprofilowane skrajnie. Pierwszy jest wyjątkowo konserwatywny i bezpieczny, a drugi należy do najagresywniej zarządzanych w swojej grupie. Natomiast Skarbiec Depozytowy jest przeznaczony dla osób poszukujących większych stóp zwrotu niż na rynku pieniężnym przy niewysokim ryzyku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama