Reklama
Rozwiń
Reklama

Wojna cenowa na polisy OC wygasa

Od marca obowiązkowe polisy komunikacyjne podrożały o niemal 15 proc.

Publikacja: 09.07.2015 22:00

Czy to koniec trwającej od kilku lat wojny w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

Czy to koniec trwającej od kilku lat wojny w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Tak wynika z analizy najniższych cen we wszystkich miastach wojewódzkich przeprowadzonej przez multiagencję CUK Ubezpieczenia. Autorzy badania łączą wzrost cen polis z wprowadzeniem usługi BLS przez niektórych ubezpieczycieli. Chodzi o bezpośrednią likwidację szkód, która daje klientom wybór, czy chcą, aby szkodę wyrządzoną przez kogoś innego likwidował ubezpieczyciel sprawcy czy ich.

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku wzrost cen polis komunikacyjnych o kilka punktów procentowych. Najprawdopodobniej spowodowany jest on wprowadzeniem zmian wynikających z wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych i – w pewnym stopniu – z wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód – uważa Piotr Łoza, szef ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych w Generali.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama