Przewaga konkurencyjna oparta na taniej sile roboczej przestaje się liczyć. To nie najlepsza wiadomość dla Polski, która tę przewagę wykorzystywała. To także za jej sprawą w naszym kraju, a także w innych krajach naszego regionu, swoje fabryki wybudowało wiele koncernów światowych.
Dziś jednak koszty pracy obniżają robotyzacja i automatyzacja. Trzeba więc szukać przewag konkurencyjnych na innych polach i skutecznie promować swoją ofertę.
Przez targi na rynki
– Dobrym sposobem na wypromowanie się, nie tylko w kraju, ale też na świecie, są targi – mówił w trakcie panelu poświęconego sposobom na osiągnięcie sukcesu na rynkach globalnych Nick Dugdale-Moore, regionalny menedżer na Europę w The Global Association of the Exhibition Industry.
W targach na całym świecie biorą udział miliony firm. Tą drogą docierają do partnerów biznesowych i klientów. – Każdy funt zainwestowany w targi przynosi 17 funtów – przekonywał Dugdale-Moore.
Znaczenie targów podkreślał Przemysław Trawa, prezes Grupy MTP.