Wybieram zawsze polskie

WYBIERAM POLSKIE | O idei patriotyzmu gospodarczego, konkurencyjności i innowacjach rozmawiamy ze Zbigniewem Warmuzem, Prezesem Zarządu Synthos S.A., jednego z największych producentów surowców chemicznych w Polsce i lidera branży kauczuków syntetycznych oraz polistyrenu do spieniania w Europie.

Publikacja: 19.02.2018 11:49

Wybieram zawsze polskie

Czym dla Pana jest idea patriotyzmu gospodarczego?

Definiuję ją bardzo prosto: jeśli mam wybór, jeśli nie prowadzi on do utraty konkurencyjności i jest perspektywiczny, to decyduję się na polskie. Jednak nie w tym rzecz, by wybierać polskie za wszelką cenę. Wypaczenie idei patriotyzmu gospodarczego może doprowadzić do tego, że krajowe marki i produkty będą tracić swoją konkurencyjność i w efekcie nie będą równorzędnym partnerem, przegrywając walkę z konkurencją. Nie ma dzisiaj na świecie gospodarki samowystarczalnej. Tak więc w pewnym stopniu musimy polegać także na producentach i produktach z zewnątrz. Jeszcze raz: jeśli jednak mam wybór pomiędzy polskim i niepolskim, a rodzime jest konkurencyjne, to wybieram zawsze polskie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi