Uber majstrował przy Volvo

W zeszłotygodniowym teście samochodu autonomicznego Volvo, który zakończył się śmiercią rowerzystki nie zawiodła nasza technologia — zapewnia rzecznik firmy Aptiv, która dostarczyła Volvo radar i kamerę do samochodu.

Aktualizacja: 27.03.2018 17:20 Publikacja: 27.03.2018 14:38

Volvo XC90

Volvo XC90

Foto: Bloomberg

— Nie chcemy wprowadzać w błąd opinii publicznej, ale to Uber wyłączył aplikację Volvo umożliwiającą unikanie kolizji i korzystał z własnego oprogramowania - powiedział Zach Peterson, rzecznik Aptiv agencji Bloomberg. Standardowe urządzenie wspierające kierowcę, jakie jest montowane w samochodach Volvo XC90 nie zostało wykorzystane podczas testowej jazdy Ubera — dodał. Rzecznik nie ukrywa, że ujawnił działania Ubera, bo nie chce być łączony z tragicznym wypadkiem. Przyznał jednocześnie, że takie praktyki są często stosowane przez kierowców, którzy uważają, że lepiej poprowadzą samochód niż komputer. Dodatkowo jeszcze wiadomo, że Uber sam z siebie pracuje nad technologiami jazdy autonomicznej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Tajemniczy wzrost kursu Allegro na giełdzie. Co dalej?
Biznes
Jaka będzie przyszłość rolnictwa?
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?