Uber majstrował przy Volvo

W zeszłotygodniowym teście samochodu autonomicznego Volvo, który zakończył się śmiercią rowerzystki nie zawiodła nasza technologia — zapewnia rzecznik firmy Aptiv, która dostarczyła Volvo radar i kamerę do samochodu.

Aktualizacja: 27.03.2018 17:20 Publikacja: 27.03.2018 14:38

Volvo XC90

Volvo XC90

Foto: Bloomberg

— Nie chcemy wprowadzać w błąd opinii publicznej, ale to Uber wyłączył aplikację Volvo umożliwiającą unikanie kolizji i korzystał z własnego oprogramowania - powiedział Zach Peterson, rzecznik Aptiv agencji Bloomberg. Standardowe urządzenie wspierające kierowcę, jakie jest montowane w samochodach Volvo XC90 nie zostało wykorzystane podczas testowej jazdy Ubera — dodał. Rzecznik nie ukrywa, że ujawnił działania Ubera, bo nie chce być łączony z tragicznym wypadkiem. Przyznał jednocześnie, że takie praktyki są często stosowane przez kierowców, którzy uważają, że lepiej poprowadzą samochód niż komputer. Dodatkowo jeszcze wiadomo, że Uber sam z siebie pracuje nad technologiami jazdy autonomicznej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Latające cysterny wciąż nie doleciały