Reklama

Uber majstrował przy Volvo

W zeszłotygodniowym teście samochodu autonomicznego Volvo, który zakończył się śmiercią rowerzystki nie zawiodła nasza technologia — zapewnia rzecznik firmy Aptiv, która dostarczyła Volvo radar i kamerę do samochodu.

Aktualizacja: 27.03.2018 17:20 Publikacja: 27.03.2018 14:38

Volvo XC90

Volvo XC90

Foto: Bloomberg

— Nie chcemy wprowadzać w błąd opinii publicznej, ale to Uber wyłączył aplikację Volvo umożliwiającą unikanie kolizji i korzystał z własnego oprogramowania - powiedział Zach Peterson, rzecznik Aptiv agencji Bloomberg. Standardowe urządzenie wspierające kierowcę, jakie jest montowane w samochodach Volvo XC90 nie zostało wykorzystane podczas testowej jazdy Ubera — dodał. Rzecznik nie ukrywa, że ujawnił działania Ubera, bo nie chce być łączony z tragicznym wypadkiem. Przyznał jednocześnie, że takie praktyki są często stosowane przez kierowców, którzy uważają, że lepiej poprowadzą samochód niż komputer. Dodatkowo jeszcze wiadomo, że Uber sam z siebie pracuje nad technologiami jazdy autonomicznej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama