Wzrost sprzedaży komputerów w Polsce w pierwszym kwartale 2012 roku okazał się pięciokrotnie wyższy od średniej globalnej, która wyniosła zaledwie 2,3 proc., rok do roku - podaje firma analityczna IDC. Z informacji przekazanych „Rz" przez tę firmę wynika, że Polska może pochwalić się ponad 10-proc. zwyżką w tej dziedzinie: w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku w magazynach znalazło się 771 tys. pecetów.
- W pierwszym kwartale 2012 roku na rynek polski trafiło 564 tys. komputerów przenośnych, co jest wynikiem lepszym aż o 20 proc. w stosunku do roku 2011, oraz 207 tys. komputerów stacjonarnych, czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku – powiedział „Rz" Damian Godos, analityk IDC.
Firma ta zlicza maszyny, które trafiły do sieci dystrybucji, a nie do klientów końcowych, co oznacza, że realna sprzedaż mogła być nieco niższa. Mimo to da się zauważyć poprawę względem ubiegłego roku, kiedy to kryzys gospodarczy spowodował załamanie się światowego rynku tych maszyn. Wskutek tego w Polsce sprzedało się w 2011 roku o 3 proc. mniej komputerów niż rok wcześniej.
- W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedaliśmy ponad 101 tys. urządzeń, o 5,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku – twierdzi w rozmowie z „Rz" Szymon Winciorek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie ASUS Polska, która jest liderem tego rynku w Polsce.
Również firma HP, numer jeden branży komputerowej na świecie i numer dwa w Polsce, odnotowała w naszym kraju wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. Wyniósł on około 9 proc. przy sprzedaży na poziomie 87 tys. komputerów. Nie był to jednak wzrost dla HP zadowalający.