Reklama

PKP Cargo wjeżdża do Belgii

Towarowa spółka kolejowa dostała licencję na wykonywanie samodzielnych przewozów kolejowych w Belgii. To już piąty zagraniczny rynek, na którym obecna jest państwowa spółka

Publikacja: 18.10.2012 13:24

Belgia jest po Niemczech, Austrii, Czechach i Słowacji piątym zagranicznym rynkiem, na których PKP CARGO może samodzielnie wykonywać kolejowe przewozy towarowe.

PKP CARGO otrzymało od administracji belgijskiej odpowiedzialnej za transport kolejowy Certyfikat Bezpieczeństwa w zakresie tzw. części „B". Dokument ten uprawnia przewoźnika do samodzielnego wykonywania przewozów towarowych po sieci kolejowej Belgii. Pierwsze samodzielne przewozy firma uruchomi prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych miesięcy, po podpisaniu stosownej umowy z zarządcą infrastruktury kolejowej oraz dostawcą energii elektrycznej.

–  Uzyskując certyfikat bezpieczeństwa możemy zaoferować klientom przewozy z kluczowych punktów logistycznych w Europie do Polski. Mam na myśli np. punkty takie jak porty w Hamburgu, Bremerhaven, a obecnie również Antwerpii – mówi Wojciech Balczun, prezes PKP cargo. Dodaje, że zdobycie certyfikatu to kolejny krok na drodze do zaoferowania przez PKP CARGO przewozów w ramach centralnej i zachodniej Europy.

PKP Cargo posiada obecnie certyfikaty bezpieczeństwa uprawniające do samodzielnej realizacji przewozów w Niemczech, Republice Czeskiej, Republice Słowackiej oraz Austrii. Od czasu uzyskania tych uprawnień firma systematycznie z roku na rok zwiększa masę przewożonych ładunków. Tylko w I półroczu 2012 roku przewozy ładunków PKP CARGO poza Polską wyniosły1 mln 131 tys. 699 ton .

- Na dobę, poza granicami Polski, uruchamiamy około 35 pociągów. Ta liczba systematycznie rośnie – mówi Prezes Wojciech Balczun.

Reklama
Reklama

PKP CARGO ubiega się o certyfikaty w kolejnych krajach, tj. w szczególności na Węgrzech i w Holandii. Celem PKP CARGO jest zwiększenie skali przewozów poza Polską do 2016 roku do 8 mln ton. Przychody z tego tytułu mają wynieść ok. 200 mln zł.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama