Jim Beam w ofercie Stock Polska

Stock Polska, lider polskiego rynku wódki, będzie wyłącznym dystrybutorem znanego amerykańskiego bourbona.

Aktualizacja: 29.08.2013 05:02 Publikacja: 28.08.2013 23:36

Jim Beam w ofercie Stock Polska

Foto: Bloomberg

Umowa pomiędzy grupą Stock Spirits, do której należy Stock Polska, wejdzie w życie we wrześniu tego roku. Oprócz popularnego bourbona Jim Beam, właściciel Żołądkowej Gorzkiej, Czystej de Luxe i Lubelskiej będzie oferował w naszym kraju także m.in. tequilę Sauza oraz szkocką whisky Teacher's. Wcześniej przez ponad 11 lat marki Beam Inc. sprzedawał w Polsce CEDC, wicelider  krajowego rynku wódki.

– Polski rynek whisky jest dla nas kluczowy – komentuje Marcin Sznajder z firmy Beam Inc. Dodaje, że współpraca ze Stock Polska, który swoim zasięgiem pokrywa cały kraj, daje markom Beama możliwość dalszego rozwoju w naszym kraju.

– Naszym celem jest zwiększenie dostępności pełnego portfela produktów Beama we wszystkich kanałach dystrybucji oraz budowanie wartości  jego marek – dodaje Wojciech Bortkiewicz, dyrektor ds. marketingu Stock Polska. – Jednocześnie jest to uzupełnienie naszej oferty handlowej o produkty w kategoriach, w których Stock dotąd nie był obecny.

Czołowe firmy alkoholowe walczą o kontrakty z producentami whisky, ponieważ sprzedaż wódki – ich sztandarowego produktu – już nie rośnie w Polsce. W pierwszej połowie 2013 r. popyt na ten alkohol spadł o 5 proc. – szacuje firma badawcza Nielsen.

Tymczasem whisky jest nad Wisłą coraz popularniejsza. Według Nielsena przypada na nią już niespełna 4 proc. polskiego rynku alkoholi wartego około 27 mld zł. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków tzw. brown spirits w Europie. W ciągu ostatnich czterech lat ich sprzedaż rosła u nas średnio o ponad 20 proc. rok do roku.

Od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Polacy kupili ok. 13,8 mln litrów whisky, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na nią sięgnęły w tym okresie 995  mln zł. To oznacza wzrost o niemal 16 proc. Jeszcze dwa lata temu Polacy wydawali na whisky ok. 700 mln zł. W naszym kraju najpopularniejsze są whisky szkockie, w tym głównie te ze średniej półki cenowej: Johnnie Walker Red koncernu Diageo oraz Ballantine's Finest grupy Pernod Ricard.

Niemal co piąta złotówka przeznaczana przez Polaków na whisky przypada na whiskey amerykańskie, do których zaliczany jest bourbon Jim Beam. Tylko w czterech pierwszych miesiącach 2013 r.  wielkość sprzedaży tych trunków poszła w górę o ok. 20 proc., podaje Nielsen.

Największym rywalem Jima Beama w naszym kraju jest Jack Daniel's. Jego właścicielem jest firma Brown-Forman. Jack Daniel's jest dziś trzecią najpopularniejszą marka whisky w Polsce.

Umowa pomiędzy grupą Stock Spirits, do której należy Stock Polska, wejdzie w życie we wrześniu tego roku. Oprócz popularnego bourbona Jim Beam, właściciel Żołądkowej Gorzkiej, Czystej de Luxe i Lubelskiej będzie oferował w naszym kraju także m.in. tequilę Sauza oraz szkocką whisky Teacher's. Wcześniej przez ponad 11 lat marki Beam Inc. sprzedawał w Polsce CEDC, wicelider  krajowego rynku wódki.

– Polski rynek whisky jest dla nas kluczowy – komentuje Marcin Sznajder z firmy Beam Inc. Dodaje, że współpraca ze Stock Polska, który swoim zasięgiem pokrywa cały kraj, daje markom Beama możliwość dalszego rozwoju w naszym kraju.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?