Inwestycję podzielono na dwa fragmenty. Na realizację pierwszego z nich - Nidzica Północ-Nidzica Południe o długości 9,1 km wpłynęło 5 ofert. Natomiast drugi odcinek - Nidzica Południe-Napierki liczący 13,6 km chciałoby budować 4 wykonawców .
Przedsięwzięcie obejmuje zarówno samą dwujezdniowa drogę, jak i budowę dróg serwisowych, remont wybranych dróg lokalnych, budowę mostów i wiaduktów oraz obiektów ochrony środowiska.
Powstaną cztery węzły drogowe - „Nidzica Północ", „Nidzica Południe", „Powierż" oraz „Napierki". GDDKiA ma do wydania na pierwszy odcinek 269 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Strabag – 229,4 mln zł, najdroższą – konsorcjum PBDiM, Planety i PBL Mazowieckie Mosty – 335,7 mln zł. Wszystkie firmy zaproponowały ukończenie robót w 20 miesięcy.
Z kolei wartość kosztorysowa drugiego odcinka to 310,4 mln zł, przy tym najtańsza oferta – warta 263,21 mln zł – pochodzi od firmy Heilt+Woerner, najdroższą natomiast złożyło włoskie Astaldi, proponując 295,7 mln zł.
Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja złożonych ofert oraz kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. O tym, kto będzie budował drogę, zadecyduje w 90 procentach cena. Pozostałe 10 proc. to termin realizacji inwestycji oraz długość gwarancji na wykonane roboty. Umowy z wykonawcami maja być podpisane w czwartym kwartale tego roku.