Wyprowadzić papier z urzędów

Eksperci Pracodawców RP postanowili przyjrzeć się pracy polskich urzędów, analizując dane Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Aktualizacja: 05.02.2015 15:03 Publikacja: 05.02.2015 13:54

Wyprowadzić papier z urzędów

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Zwracali uwagę zwłaszcza na stopień wykorzystanie przy obsłudze petentów urządzeń elektronicznych. Wyniki nie są zachwycające, jak donosi Piotr Wołejko, ekspert Pracodawców RP co trzeci urząd dokumentuje przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw wyłącznie w postaci tradycyjnej, czyli papierowej.

O ile w dużych miastach kłopotów z obsługą komputera w urzędach raczej nie ma, to w urzędach gminnych sytuacja nie wygląda różowo. Aż 37 proc. wszystkich spraw jest tam dokumentowana w papierze. - To fatalna informacja dla każdego Polaka – nie tylko dla przedsiębiorców – gdyż to właśnie z urzędami na najniższym szczeblu stykamy się najczęściej – twierdzi Wołejko. - Opublikowane wyniki badania pt. Wpływ cyfryzacji na działanie urzędów administracji publicznej w Polsce przedstawiają dość blady stan rozwoju e-administracji w naszym kraju.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni