Przez ostatnich 6 miesięcy, to Niemcy byli liderem sprzedaży aut na świecie, a tę pozycję osiągnęli 3 lata wcześniej, niż planował były już prezes Martin Winterkorn.
Od początku roku do końca września Toyota sprzedała 7,49 mln samochodów, Grupa Volkswagena - 7,43 mln. Zdaniem analityków to efekt spadku wrześniowej sprzedaży marek niemieckiej grupy. Trudno się z tym zgodzić, skoro i Toyota i VW odnotowały taki sam - 1,5 procentowy spadek sprzedaży właśnie we wrześniu, a japońskiej marki spalinowy kryzys nie dotyczy. Natomiast, to co rzeczywiście może zaważyć w przyszłości na pozycji koncernu z Wolfsburga, to sposób w jaki sposób VW przeprowadzi akcję przywoławczą. Dzisiaj szacuje się,że firma, która do niedawna szczyciła się jakością i niezawodnością przez 3-4 lata będzie musiała naprawiać swój wizerunek.