FedEx przewiduje, że między "czarnym piątkiem" 27 listopada a Wigilią Bożego Narodzenia dostarczy o 12,4 proc. więcej przesyłek niż w ubiegłym roku. Szacunki oparte są na prognozie wzrostu obrotów e-handlu.
Krajowa Federacja Sprzedawców Detalicznych (NRF) spodziewa się, że w tym roku obroty sklepów internetowych wzrosną w listopadzie i grudniu o 6-8 proc. w porównaniu z ubr. Sprzedaż wszystkich sklepów w USA ma zwiększyć się o 3,7 proc. Najwięcej przesyłek ma dotrzeć do FedEx-u w "cyfrowy poniedziałek" (Cyber Monday – 30 listopada) oraz w dwa pierwsze poniedziałki grudnia. W te dni liczba paczek ma być dwukrotnie wyższa od dziennej średniej. "Rozwój e-handlu i boom jakiego doświadczamy znacznie wykracza ponad to, czego mogliśmy się spodziewać" – uważa Logan Purk, analityczka rynku spedycyjnego w firmie Edward Jones.