Raport zwraca uwagę na rolę zamieszczanych w internecie opinii gości hotelowych.
- Internet w połączeniu z urządzeniami mobilnymi całkowicie zmienił dotychczasowe prawidła marketingu w hotelarstwie – twierdzi Marcin Dragan, dyrektor zarządzający Profitroom.
Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych.
- Celem jest zweryfikowanie swoich informacji o marce podjęcie decyzji m.in. na podstawie recenzji innych osób – podkreślają autorzy raportu.
Według statystyk TripAdvisor, hotele angażujące się w pozyskanie opinii gości rejestrują w internecie ok. 40 proc. odsłon miesięcznie więcej. W rezultacie wpływ opinii na liczbę gości staje się coraz bardziej wyraźny. To zaś sprawia, że hotele będą musiały lepiej rozpoznawać potrzeby klienta i mocniej personalizować swoje oferty.