Reklama

W hotelach więcej cudzoziemców

W 2016 roku przeszło jedną piątą gości w polskich hotelach będą stanowić obcokrajowcy. Wzrośnie także zainteresowanie Polską jako celem turystyki medycznej – prognozuje raport Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowany przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.

Publikacja: 04.01.2016 10:29

W hotelach więcej cudzoziemców

Foto: materiały prasowe

Raport zwraca uwagę na rolę zamieszczanych w internecie opinii gości hotelowych.

- Internet w połączeniu z urządzeniami mobilnymi całkowicie zmienił dotychczasowe prawidła marketingu w hotelarstwie – twierdzi Marcin Dragan, dyrektor zarządzający Profitroom.

Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych.

- Celem jest zweryfikowanie swoich informacji o marce podjęcie decyzji m.in. na podstawie recenzji innych osób – podkreślają autorzy raportu.

Według statystyk TripAdvisor, hotele angażujące się w pozyskanie opinii gości rejestrują w internecie ok. 40 proc. odsłon miesięcznie więcej. W rezultacie wpływ opinii na liczbę gości staje się coraz bardziej wyraźny. To zaś sprawia, że hotele będą musiały lepiej rozpoznawać potrzeby klienta i mocniej personalizować swoje oferty.

Reklama
Reklama

Będzie rosnąć liczba rezerwacji dokonywanych za pomocą smartfonów. W 2015 roku odsetek rezerwacji mobilnych przekroczył już 18 proc. i zwiększył się w ujęciu rocznym o połowę. Przewiduje się, że w roku 2016 już co czwarta osoba dokonująca rezerwacji dokona tego w taki sposób. Hotele będą więc musiały zwiększyć budżety reklamowe na kampanie mobilne. W przyciąganiu gości hotelowych będą się coraz bardziej liczyć media społecznościowe.

Według międzynarodowej firmy doradczej Horwath HTL, w 2015 roku dobre wyniki osiągały hotele zwłaszcza w Trójmieście i Krakowie, wyniki poprawiły hotele w Warszawie. Mimo rosnącej konkurencji rośnie frekwencja. to efekt coraz lepszej koniunktury gospodarczej, zwiększającego się ruchu turystycznego i rosnącej zamożności społeczeństwa. Mimo to, branża ma powody do zmartwień.

- Wyniki polskich hoteli na tle innych państw europejskich nadal nie są satysfakcjonujące. Powodem są niskie ceny – mówi Dariusz Futoma, dyrektor Horwath HTL Poland.

Przykładowo w sierpniu średnia cena wyniosła 253 zł, była prawie taka sama jak za rok ubiegły, ale niższa niż w latach 2010-2013. Przychody liczone na jeden pokój w hotelach w Warszawie są niższe niż w Budapeszcie i Pradze. Przychody na pokój w skali kraju plasują nas m.in. za Rosją, Rumunią, Chorwacją, Czechami, Węgrami, a od Francji czy Szwajcarii dzieli nas przepaść.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama