Rekordzistka Oh My

Agencja komunikacji Oh My, która już po raz trzeci zdobyła tytuł najszybciej rozwijającej się firmy w Szwecji, chce się stać również najlepszym miejscem pracy.

Publikacja: 01.03.2016 21:00

Założyciele Oh My (od lewej): Niclas Wikström, Christian Albinsson i Marcus Tiburzi

Założyciele Oh My (od lewej): Niclas Wikström, Christian Albinsson i Marcus Tiburzi

Foto: materiały prasowe

Przyjmują średnio jednego pracownika na miesiąc – rekrutując kandydatów nawet wtedy, kiedy akurat nie mają dla danej osoby pracy. Wprawdzie zmniejsza to nieco rentowność firmy, ale w zamian utrzymuje ona imponujące tempo ekspansji. Jednak nie tylko ono jest celem założycieli szwedzkiej agencji komunikacji Oh My, która specjalizuje się w produkcji cyfrowych treści.

Trójka młodych przedsiębiorców: Niclas Wikström, Markus Tiburzi i Christian Albinsson, którzy w 2011 r. utworzyli Oh My, postawiła sobie wówczas dwa cele. Jeden to osiągnięcie pozycji lidera w branży produkcji mediów. Drugim, nie mniej ważnym, jest stworzenie najbardziej atrakcyjnego miejsca pracy w Szwecji.

175 mkw. na trzy osoby

Oba cele młodzi przedsiębiorcy realizują w szybkim tempie. Co prawda nie są jeszcze najpotężniejsi w swoim segmencie, ale są już na dobrej drodze do realizacji swoich wizji. Oh My specjalizuje się w produkcji treści dla prasy drukowanej (przede wszystkim magazynów) oraz dla mediów cyfrowych, w tym stron internetowych, aplikacji i filmów. – To treść rozstrzyga o tym, czy powstanie podcast druk, czy strona internetowa – wyjaśnia Niclas Wikström, szef firmy.

Wśród klientów agencji jest m.in. grupa medialna Metro, TV 4 Sport i hotel lodowy w Jukkasjärvi, a niedawno już po raz trzeci szwedzki dziennik „Dagens Industri" uhonorował agencję wyróżnieniem Gasellpriset dla najszybciej rozwijającej się firmy w kraju. To tempo nie dziwi, skoro Oh My powstała w Norrbotten, określanym jako najbardziej kreatywny region Szwecji. To w regionie Norrbotten rozwija się szwedzki przemysł gier komputerowych, a Google założył biuro ds. rozwoju.

Także tam, w mieście Lulea (60 km na południe od kręgu polarnego), działa najbardziej na północ w Skandynawii położona politechnika, która odgrywa kluczową rolę we współpracy świata naukowego z biznesem.

Oh My obecnie zatrudnia 62 osoby w czterech biurach w Szwecji (najwięcej w Sztokholmie). Wikström wspomina, że gdy Oh My otwierała biuro w Sztokholmie, trzech pracowników miało do dyspozycji 175 mkw. – Zaledwie rok później nagle zrobiło się ciasno, bo do toalety tworzyła się kolejka – komentuje szef Oh My, który uznał ten czynnik za milowy krok w rozwoju firmy.

Jak podkreśla Wikström, deklaracje Oh My o planach wykreowania najlepszego miejsca pracy w Szwecji nie są bynajmniej sloganem reklamowym.

Fitness i pyzy

Spółka stara się dbać o swoich pracowników, również o ich kondycję fizyczną. Ci, którzy pracują nad kondycją w klubach fitness lub na siłowni i wyślą swoje zdjęcie na Instagram (na hasło „O mój pot") jako dowód swojej obecności, otrzymują za każdy trening jako bonus 50 koron.

Pracownicy Oh My produkujący treści do mediów drukowanych i cyfrowych mogą wybierać miejsce pracy – agencja akceptuje pracę poza biurem, a nawet za granicą. Agencja organizuje też dla swoich pracowników cykliczne imprezy, gdzie mogą się objadać bez ograniczeń norrlandskimi pyzami.

I by nie było za konwencjonalnie, Oh My zatrudnia menedżera od humoru, który stara się podwyższyć dobre samopoczucie zespołu. Filozofia wykreowania najlepszego miejsca pracy ma bowiem przyciągać właściwe talenty. Oraz klientów.

Przyjmują średnio jednego pracownika na miesiąc – rekrutując kandydatów nawet wtedy, kiedy akurat nie mają dla danej osoby pracy. Wprawdzie zmniejsza to nieco rentowność firmy, ale w zamian utrzymuje ona imponujące tempo ekspansji. Jednak nie tylko ono jest celem założycieli szwedzkiej agencji komunikacji Oh My, która specjalizuje się w produkcji cyfrowych treści.

Trójka młodych przedsiębiorców: Niclas Wikström, Markus Tiburzi i Christian Albinsson, którzy w 2011 r. utworzyli Oh My, postawiła sobie wówczas dwa cele. Jeden to osiągnięcie pozycji lidera w branży produkcji mediów. Drugim, nie mniej ważnym, jest stworzenie najbardziej atrakcyjnego miejsca pracy w Szwecji.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?