Publicis zainwestuje w startupy 550 mln euro. Na razie wsparł 90 spółek

Maurice Levy, szef grupy komunikacyjnej Publicis, zapowiedział, że we wrześniu br. powstanie specjalny korporacyjny fundusz VC prowadzony przez jego firmę. Ma on dysponować 550 mln euro, które zostaną przeznaczone na wsparcie startupów z całego świata. W ramach inicjatywy Publicis90 komunikacyjny koncern już zainwestował 10 mln euro w 90 młodych firm technologicznych.

Publikacja: 04.07.2016 16:33

Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-

Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklamą czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.

Foto: Bloomberg

Z okazji 90-lecia grupy Publicis powstała inicjatywa Publicis90, której celem było wsparcie innowacyjnych firm z różnych części świata. O dofinansowanie i mentoring francuskiej grupy komunikacyjnej zaaplikowało ponad 6000 osób z 141 państw. Jury inicjatywy wybrało 90 startupów, które otrzymają finansowanie spośród ponad 3500 zgłoszonych projektów.

65 nagrodzonych firm to podmioty zewnętrzne względem całej grupy Publicis, a 25 projektów zostało zgłoszonych przez pracowników tej grupy komunikacyjnej. Wśród trzech najwyżej ocenionych firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna francuska.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont