PAYBACK to multipartnerski program bonusowy działający w Polsce od 2009 r. Umożliwia on uczestnikom zbieranie punktów za każdy dokonany zakup w wybranych sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a następnie wymienienie ich na nagrody lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów. Tego typu programy lojalnościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów, o czym świadczą liczby - kartę PAYBACK posiada obecnie w Polsce ok. 7 milionów osób.

Jakie korzyści daje ona klientom?

- Po pierwsze, karta PAYBACK pozwala szybciej odbierać nagrody – mówi Michał Pieprzny, prezes PAYBACK Polska.

- Po drugie, program jest wygodny, mamy bardzo dużo ofert promocyjnych, dzięki którym można bardzo szybko zebrać dużą liczbę punktów – dodaje.

- I po trzecie, jest wiarygodny. Punkt ma monetarną wartość, czyli w momencie, w którym jest on wydany, konsument ma gwarancję, że będzie warty za miesiąc czy rok w każdej firmie zawsze tyle samo – uzupełnia.

Korzyścią dla firm partnerskich jest z kolei możliwość szybkich zysków i zaoszczędzenie na kosztach wprowadzenia własnego programu lojalnościowego.

Programy lojalnościowe tworzą ogromne bazy danych

- PAYBACK to nie tylko program bonusowy, który pozwala firmom wynagradzać swoich klientów za zakupy bądź zachowania związane z ich markami. Jest on również bazą wiedzy o zachowaniach konsumenckich, hubem analitycznym, jak i platformą marketingową, przez którą marki mogą komunikować się bądź reklamować – mówi Michał Pieprzny.

Autopromocja
#NowaRp.pl

Znacznie więcej niż wiedza

ZAPRENUMERUJ

Gromadzone przez firmę dane są wykorzystywane do pozyskiwania cennej wiedzy o zachowaniach i preferencjach konsumentów.

Jakie trendy zakupowe obserwujemy obecnie na rynku? Michał Pieprzny opowiada o trzech kluczowych trendach, na które firmy powinny zwrócić uwagę.

- Po pierwsze zaobserwowaliśmy trend hybrydyzacji konsumpcji, co oznacza, że zachowania konsumentów zależą od kategorii zakupowej. W niektórych kategoriach kupujemy produkty droższe, bardziej markowe, w innych natomiast staramy się bardziej oszczędzać, żeby mieć więcej pieniędzy na te rzeczy premium, które nas cieszą – mówi.

- Kolejnym ciekawym trendem jest personalizacja oferty. Konsumenci oczekują, że oferta będzie dopasowana do nich i będzie odpowiadała na ich potrzeby – kontynuuje.

- Trzecią ważną rzeczą jest rosnąca rola millenialsów. Jest to pokolenie, które najpierw musi cię polubić, żeby od ciebie kupić, czyli odwrotnie niż starsze pokolenie – podkreśla.