Tajemnica małego biletu

Co łączy aktorkę burleski, fotografa, ochroniarza dla VIP–ów i prezesa firmy z listy najbogatszych Polaków? Świadomość, jaką siłę ma wywarcie pierwszego wrażenia. Wszyscy zainwestowali niemałe pieniądze w ekskluzywne wizytówki. Takie, które ze zwykłym kawałkiem papieru mają niewiele wspólnego.

Aktualizacja: 12.11.2016 11:33 Publikacja: 11.11.2016 23:01

Łukasz Łukaszewicz. Jego firma oferuje karty sklejane z kilku warstw kolorowych papierów, tzw. kasze

Łukasz Łukaszewicz. Jego firma oferuje karty sklejane z kilku warstw kolorowych papierów, tzw. kaszerowane, wykonane z PCV, inkrustowane kryształkami, oraz zrobione ze stali nierdzewnej.

Foto: materiały prasowe

Żeby drukować w technologii letterpress, potrzeba nie lada krzepy. Ale Mateusz Wiśniewski na brak kondycji nie narzeka. Dziesiątki wdepnięć w pedał nożny ważącej koło tony prasy drukarskiej robią swoje. Na oddech nie ma czasu. Jeśli nie drukuje, siedzi razem z grafikiem nad nowymi projektami albo odbiera telefony od klientów. Interes kręci się w tempie nie mniejszym niż obsługiwana przez niego prasa. Po prestiżowe wizytówki wykonywane w jego warsztacie druku typograficznego ustawia się kolejka. Stoją w niej lekarze, prawnicy, właściciele małych firm, którym zależy na atrakcyjności produktu. A za to trzeba zapłacić: 100 kart biznesowych wydrukowanych w sposób, który niewiele zmienił się od czasów Gutenberga, kosztuje kilkaset złotych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA